• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Golf

Lasse

iValberedning
Medlem
Ort
Löddeköpinge
Golf är ett spel som går ut på att slå ner en mycket liten boll i ett ännu mindre hål med ett tillhygge som är synnerligen illa konstruerat för ändamålet."

Hur många gånger har man inte, med viss självinsikt, insett att den totala avsaknaden av träning under vintersäsongen förmodligen inte gjort vare sig kropp eller golf någon större tjänst. Jag har till och med kommit på mig själv att börja gubbgrymta så snart jag ska göra något riktigt fysiskt, typ knyta skorna. Alltså hög tid att köra igång kroppen igen! Tyvärr har jag inte alltid vett nog att hålla sådana insikter för mig själv, vilket kan vara direkt förödande i fel omgivning. Kollegan som även är Friskis ledare kvittrar omgående ”kom på mitt nästa pass, du kommer tycka det är jätteroligt”. Undertecknad tycker nu inte nödvändigtvis att ett gympapass skulle kunna jämställas med något som är lika jätteroligt som golf. I alla fall inte av utövaren. Bara tanken på att låta någon se mig iklädd i trånga tights och för liten t-shirt är allt annat än tilltalande. Lägg sen därtill tafatta försök att utföra akrobatiska konditionskrävande övningar till bakgrundsljudet av mina gubbgrymtningar och tanken på Friskis blir direkt motbjudande

Så stod vi där på första tee och kompisen peggar upp, men säger jag, man peggar upp bakom tee och inte framför. Men du säger han, de reglerna är bara rekommendationer, jag spelar efter mina regler och då kan man göra så. Han tar upp sin driver och tar i för kung och fosterland, men tokmissar och bollen ligger kvar på peggen. Ett nytt försök, nu med ytterligare kraft i slaget, katastrof även denna gång. Med bestämd min drar han till en tredje gång och så infernaliskt hårt så jag gör mig beredd att ringa 112. När han slutat snurra och konstaterar att bollen fortfarande ligger kvar på peggen vänder han sig om mot mej och säger lugnt: ”Tuff bana, det här.”

Då säger kompisen Du skall vara glad att du inte har golfare som kollegor. Då hade du i oändlighet fått höra allt om deras golfrundor, hur dom stod, hur dom slog, hur dom skulle slagit, hur långt/kort det var, var bollen hamnade och var den skulle landat osv. Jag vet, svarade jag har haft sådana jobbarkompisar.
 
Jag tror ett grundläggande fel är att försöka slå hårt med klubban, verkar inte behövas eftersom klubban är stor och tung och bollen liten och lätt. Motståndet ökar med kvadraten på hastigheten så bollen går inte så infernaliskt mycket längre med dubbla kraften utan där gäller att kortaste avståndet mellan två punkter är en rät linje.
Klart man vill gå ner i vikt men det får inte vara för jobbigt, det var bättre förr då skrev man ut medicin som verkligen hjälpte tror den hette något med amfetamin?
Fast den förbjöd dom och se resultatet har någon sett en mager amerikan annat än på den gamla svartvita tiden.
Har aldrig sett en fet knarkare heller.
Att golf inte hjälper kan jag intyga för kommer man inte tidigt till golfrestaurangen så är det mesta slut i buffen, man har övergått till att fylla på de förlorade kalorierna i en hiskelig fart.
 
Det er ikke hardheten i slaget som teller, men farten på køllehodet når det treffer ballen. Tyngden på hodet hjelper til med å overføre kinetisk energi til ballen. Nytten av en golfrunde blir nesten borte når de farter fra hull til hull med golfcarts :D '. Og hull 19 fyller på igjen mer kalorier enn hva de forbruker :D (Hull 19 = restauragen og baren).
 
För oss är husbilen en del av golfutrustningen. Vi spelar golf året runt ofta hemma vid sommartid halva året o i syreuropa andra halvan. För min del blir det lite mer än 100 rundor på året medan frugan spelar mycket mer helst 8 dagar i veckan. Många har upptäckt att golf o husbil är en perfekt kombination och gruppen golfa med husbil på facebook har 2900 medlemmar idag. Fler o fler banor har högkvalitativa ställplatser inte bara i Sverige utan detta blir vanligare o vanligare också i andra länder som Danmark o Tyskland. I sydeuropa är det dock inte så vanligt ännu.
Sedan vet jag inte om det inmundigats mer kalorier på golfbanan än på andra ställen Tycker nog att på de flesta ställen husbilister parkerar för kvällen åker vinkorken upp lika snabbt som markisen och stödbenen åker ner :) :)
Men kul att vi är olika o har olika behov. Vårt är golfen o jag skickar med en bild på frugan när hon spelade 3:e dagen på europatouren i Bahrein för några år sedan :)
 

Bilagor

  • IMG_7329.JPG
    IMG_7329.JPG
    563,9 KB · Visningar: 13
För oss är husbilen en del av golfutrustningen. Vi spelar golf året runt ofta hemma vid sommartid halva året o i syreuropa andra halvan. För min del blir det lite mer än 100 rundor på året medan frugan spelar mycket mer helst 8 dagar i veckan. Många har upptäckt att golf o husbil är en perfekt kombination och gruppen golfa med husbil på facebook har 2900 medlemmar idag. Fler o fler banor har högkvalitativa ställplatser inte bara i Sverige utan detta blir vanligare o vanligare också i andra länder som Danmark o Tyskland. I sydeuropa är det dock inte så vanligt ännu.
Sedan vet jag inte om det inmundigats mer kalorier på golfbanan än på andra ställen Tycker nog att på de flesta ställen husbilister parkerar för kvällen åker vinkorken upp lika snabbt som markisen och stödbenen åker ner :) :)
Men kul att vi är olika o har olika behov. Vårt är golfen o jag skickar med en bild på frugan när hon spelade 3:e dagen på europatouren i Bahrein för några år sedan :)

Tyvärr gör min atros att jag fick sluta spela för 5-6 år sedan, men jag kom ner till 9 i hcp. Hoppas Ni kan hålla på många år ännu, för golf var trevligt.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen