• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

God fortsättning!

krinil

Välkänd medlem
Medlem
Så skönt, nu har vi smällt färdigt. Nu kan vi blicka framåt. Det gick faktiskt lite bättre i år. Antalet stressade hundar verkar dock vara ungefär detsamma. Sett över landet har dock tusentals familjer lämnat sina hem, för att skona sina djur. Ännu fler har arrangerat hemma för att mildra. Det finns ett antal parkeringsplatser, särskilt i anslutning till flygplatser, som har relativt ”skottsäkra” zoner. Familjer har alltså valt att tillbringa nyår i sin personbil, på en flygplats! Vi som har husbil är definitivt mer privilegierade och kan köra till ”skottsäkra” ställplatser av samma anledning. Det finns ett antal idag! Samtidigt hade säkert många av oss hellre velat vara hemma med släkt och vänner för att fira nyår. Men ni som väljer att skjuta upp raketer och smälla smällare, fråntar oss den möjligheten. Rent statistisk är ni som väljer fyrverkerier idag i en solklar minoritet. Men ni tillåts diktera villkoren för alla oss andra. Det är i grunden odemokratiskt. Det är rent ut sagt för jävligt. Men det positiva i år, är att jag hittills bara känner till en död häst och en skadad ko i min närhet, i år. Vilket sig är stora tragedier! Då orkar jag inte längre ta upp konsekvenserna för vilda djur, för ni som ända använder fyrverkerier, skiter i vilket.

Men jag vill ändå önska alla och då menar jag verkligen alla, ett riktigt Gott Nytt 2026!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen