• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Gissa vad vi tänkte? tallyweb. dk

Raasken

Välkänd medlem
Medlem
Ort
Ljungby
tallyweb. dk. Gissa vad vi tänkte när vi byggde dialogen på vår betalsida?

tallyweb. dk verkar ha kontrakterat väldigt många
ställplatser i hamnar runt södra Sverige.

Men jag blir förtvivlad när jag inser hur kantigt och svåranvänt systemet är
för den som kommer ny och okunnig.

Efter två weekender på Listerlandet i Blekinge blir betyget lägsta möjliga
beträffande användar-gränssnitt och relevant, viktig information.

Vid bokning på deras webbsida kommer jag Flera klick/sidor in i proceduren
utan att veta vilka betalnings-alternativ som kommer att ges. Inte smidigt!
Tror att jag såg en skylt längst ner på sidan om Swish,
efter att jag knappat in mina betal-kortuppgifter.

Ordernummer, jaha vad gör jag med det?
Ingen aning för på betal/webbsidan står det inget om den saken.
PIN-kod, jaha vad gör jag med den?
Ingen aning för på betal/webbsidan står det inget om den saken heller.
Men men, bäst att anteckna för säkerhets skull. Eller fotografera Plattan med Mbt´n.

Tallyweb.jpg Klickbar bild

Elstolpar som är stilrena och väldesignade i mattborstad aluminium.
Ganska högt upp på höger sida sitter det visst en liten blå knapp.
Hoppsan, då öppnas hela framsidan på den stilrena
och väldesignade stolpen av mattborstad aluminium.

Åh tusan, på insidan av det fjäderbelastade framstycket står en info-text.
Toppenställe att sätta instruktionen gömd bakom en stängd lucka
på en elektrisk installation.
Såna skåp öppnar ju alla, det första dom gör!

Bokstäverna är, av oklara skäl, typ 2 mm höga.
Nåväl, hämta pannlampan och gå ner på knä för att läsa manualen.

Minsann, här ska PIN-koden knappas in, haha, lätt gjort.
Nähä, det gjorde ingen nytta.
För jag hann inte välja rätt nummer på eluttaget där jag satt min kabel.
PIN-koden knappas in igen och fort som hundan tryck igen,
på samma knappsats, numret på eluttaget jag dockat på.
Minsann nu kom strömmen,
åtminstone till kl. 11 nästa dag då den försvann, utan förvarning.

Stärkt av den "lättköpta" framgången provade jag samma kod till servicehuset.
Japp, samma kod på servicehuset.

Så summa summarum:
Varför i hela friden skulle den som bygger webbdialogen
ens bry sig om att pedagogiskt beskriva tingens ordning?

Det måste ju förhöja gästens besöksupplevelse rejält att
pinknödig, i duggregn och mörker, mha trial & error och pannlampa
på egen hand klura ut det som, enkelt,
kunde klargjorts på ett par textrader.

Efter att natur- och -värmebehov tillgodosetts kom vi att tala om
en höstweekend 2021 i Simrishamn.
Där var två pers städslade som hamnvärdar för att hjälpa till
med både teoretisk vägledning och manuell hantering vid gästbytena.

Ägaren till detta system kan skatta sig lycklig,
eftersom utvecklingspotentialen förefaller oändlig... ;-)

Obs! Detta är min upplevelse och den äger jag, punkt.
Nästa gång jag möter detta system
så kommer det att gå både fortare och smidigare, så klart.

Men synpunkten/frågan kvarstår:
Ska det vara lätt att göra rätt?
Utan hamnvärdar och hjälpsamma ställplatsgrannar.

Tallyweb_txt.jpg Tallyweb.jpg Klickbara bilder
 
får spara in vägledning tills - man ev. stöter på nåt liknande. Läste på en Facebooksida för husbilar - en som just köpt husbil - frågan var - betalar man på samma sätt på alla ställplatser... frågan är bra.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen