• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Gasolbrist

Koll
Hallå Tommy D varför finns det inte propano?
Nu såg jag din fråga….

Som jag svarar med en fråga, var står du??

Det pågår en transportstrejk i Spanien, men inte en generell strejk över hela landet, eftersom den största transportorganisationen inte står bakom.

Har skrivit om det i den här tråden;

Om jag får veta var i Spanien du befinner dig så skall jag kolla var du närmast får tag i propano.

Det är ingen brist på gasol, men transporterna fungerar inte överallt just nu.

Tommy

Senast ändrad:
Koll

Nu såg jag din fråga….

Som jag svarar med en fråga, var står du??

Det pågår en transportstrejk i Spanien, men inte en generell strejk över hela landet, eftersom den största transportorganisationen inte står bakom.

Har skrivit om det i den här tråden;

Om jag får veta var i Spanien du befinner dig så skall jag kolla var du närmast får tag i propano.

Det är ingen brist på gasol, men transporterna fungerar inte överallt just nu.

Tommy
Tack för svaret Tommy. Jag står i San Fulgensio, och här på campingen är det slutsålt då gasbilen inte kom i fredags. Grannarna får leta runt lite innan dom hittar, själv klarar jag mig en månad till, läste på sydkusten att det var knöligt.

Tack för svaret Tommy. Jag står i San Fulgensio, och här på campingen är det slutsålt då gasbilen inte kom i fredags. Grannarna får leta runt lite innan dom hittar, själv klarar jag mig en månad till, läste på sydkusten att det var knöligt.
Har Googlat runt i spansk press och ser att det är problem med distributionen av gasoltuberna på sina håll, på grund av den pågående transportstrejken.

Det gäller framförallt distribution till dörr hos slutkund, dit campingarna räknas, som utförs av mindre lokala åkare, som nu strejkar för att få regeringen att sänka skatten på drivmedel.

Regeringen har utlovat besked den 23 mars och någon form av tillmötesgående tror man kommer att utlovas.

Däremot kan jag inte se att det finns problem med distributionen till mackarna som säljer och byter ut gasflaskorna.

Här finner du mackarna i närheten av San Fulgensio, som säljer gas;

Hur som helst tror jag inte att den pågående transportstrejken kommer att pågå så länge till eftersom uppslutningen kring strejken är mycket låg och stöds varken av den största nationella branschorganisationen eller facken.

Har du fortsatt problem senare, hör av dig så skall jag söka vidare.

Tommy

Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka