• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Gasol och kylskåp

Lasse

iValberedning
Medlem
Kanske omöjligt ge ett svar förmodligen beroende på hur stort kylskåpet är, man kan man på ett ungefär säga hur mycket gasol det går åt om man har kylen på gasol dygnet runt. Behövs inga vetenskaplia svar utan bara på ett ungefär så man har något att går på.

Forstatt trevlig midsommar.

@Lasse Det borde stå i manualen. Men lägg märke till att den förbrukningen gäller under vissa betingelser. Har för mig att det är att det skall vara 25 grader omgivning t.ex. Om solen ligger på mot den sidan av bilen där kylen är så går det år mera. Likaså om det är kallt ute (höst/vinter/vår).

@Lasse Det borde stå i manualen. Men lägg märke till att den förbrukningen gäller under vissa betingelser. Har för mig att det är att det skall vara 25 grader omgivning t.ex. Om solen ligger på mot den sidan av bilen där kylen är så går det år mera. Likaså om det är kallt ute (höst/vinter/vår).

Jag kan inget av detta men så här ser det ut, tolkar det som att går det på El så går det åt ungefär 4kWh på ett dygn. och ungefär 420 gram gasol på 24 timmar. För några dagar sedan vid 27 grader räckte 1kWh endast 2,5 timme. Eller tolkar jag El förbrukningen fel.

1656146771855.png

Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen