• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Göteborg mitten på juni?

Knazig

iStyrelsen
Admin medlem
Medlem
Planerar att köra runt på västkusten ca 5-17 juni.

15-16/6 tänkte vi åka in till Gbg.
Tänkte stått vid Bohusfästning och ta Grön Express in som vi gjorde för några år sedan.

Men nu verkar det som både camping och ställplats är stängda?! Någon som vet säkert?! Finns med på vår karta....

Något annat tips var man kan stå övernatta.
Vitsen är en barrunda och inte behöva köra 😋
Valhalla IP öppnar inte förrän 21/6 vad jag kan söka mig fram till.

Mvh Rickard o Marie-Louise

Bilagor

• IMG_20220522_092037.jpg
    IMG_20220522_092037.jpg
    99,6 KB · Visningar: 7
Senast ändrad:
Kungälv själva påstår att den är i funktion. (Faciliteter har genom åren varit både i och ur funktion) tillåtet att stå 24 timmar på vardagar säger dom, ej dag före söndag.
Är inte den ”bilden” den privata lilla plätten mitt emot.

Hade jag varit i den situationen hade jag ställt mig här:

Kannebäcksplan​

Grusparkering vid fritidsområde - fågeldammar. Busshållplats vid angränsande Näsetvägen. Parkera husbilen och tag bussen (92) till Frölunda Torg, byt till buss 50 som går bl.a. till Gustav Adolfs Torg, Heden (gångavstånd till Gamla Ullevi), Berzeliigatan (nära Scandinavium, Götaplatsen, Lorensbergsteatern), Korsvägen (Svenska Mässan, Universeum, Liseberg m.fl.). Ladda ner appen ToGo Västtrafik.

Eller här:

Näsetbadet​

Badplatsparkering. Betalning med kort eller app. Parkera husbilen och tag bussen (92 eller 94) som syns i bakgrunden till Frölunda Torg, byt till buss 50 som går bl.a. till Gustav Adolfs Torg, Heden (gångavstånd till Gamla Ullevi), Berzeliigatan (nära Scandinavium, Götaplatsen, Lorensbergsteatern), Korsvägen (Svenska Mässan, Universeum, Liseberg m.fl.). Ladda ner appen ToGo Västtrafik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen