• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Fri surf vid streaming av tv play..

Jag har inte kollat på alternativen med stöd för 5G, men köpte en router med wifi 6E för att ha hemma.
Den stora fördelen med 6E, jämfört med 6, är att den har ett tredje trådlöst band - med mycket snabbare uppkoppling och längre räckvidd - för de enheter som stödjer det. Hemma har jag samma hastighet med 6E som jag har med nätverkskabel.
Så det kan vara värt att jämföra med 6E innan köp. Den skillnaden kan vara lite lagom dold, då det bara är en bokstav som skiljer - och många siter missar det i filtren. Men praktiskt är det ganska stor skillnad.
Kan också vara värt att kolla amazon.com, den amerikanska versionen. Jag köpte min router där, nästan 1000kr billigare än på svenska Amazon...

Men ... vad kostar det? Det är ju utanför EU...

Jag brukar helt slå ifrån mobiler genom Schweiz! För säkerhets skull.

Men det är ju jag det... som vissa skriver... fast varför fattar jag inte?
Vi slog av mobildata i Schweiz på mobilerna, körde bara wifi mot routern där Telenor kontantkortet sitter.
150Gbyte kostar 425kr och det funkade jättebra under hela jul/nyårsresan ner till Italien, via Danmark, Tyskland och Schweiz och på hemvägen körde vi även via Strasbourg i Frankrike.
Mvh
Anders

Om man vill ha extra surf när man är i Sverige så tyckte jag detta var bra erbjudande, ingen bindningstid, 200 gb, 3 månader för 119 kr sedan 299 kr. Kör mars, april och maj med den, sedan blir det ju Frankrike då säger upp den till dess!
Med 3 så får man räkna med gles täckning bitvis,södra halvan av Sverige funkar hyfsat

Jag har kört med Hallon (3) flera år i husbilen, kör med den inbyggda antennen i en Nighthawk M1 som ligger i ett överskåp, har funkat bra för mej, kör inga tunga spel, utan bara surf o streaming som inte kräver mycket till bandbredd.
Testade Telenor tidigare, fem gånger dyrare och inte ett dugg bättre för mej, kör dock bara i Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen