- Ort
- Ljungby
- Bilfabrikat
- Alla
Tunga batterier och slitna ryggar är ingen lyckad kombo.
Installationsplatsen, batterilådan, är ofta inte särskilt ergonomiskt utvald heller.
Men men, då får man allt lov att bli både kreativ och klurig, då löser det sig.
Low Tech-lösningar är att föredra, av flera skäl.
Jag menar, en liten trappstege och en bit plywood, eller motsvarande,
kan nog de flesta rekvirera fram.
En ramp med lagom lutning mot batterilådan, smidigt!
Lutningen grov-justeras via val av trappsteg.
Lutningen fin-justeras via en eller ett par klotsar, vid behov.
Placera, på lämligt sätt, batteriet på rampen.
Baxa, kana in batteriet till sin rätta position.
Spänn fast batteriet, och gläds åt att du var förutseende nog att lägga tillrätta
både Plus- och Minus-kabel innan batteriet stod i vägen, framför
Inget märkvärdigt, men nog så behändigt för den som behöver
avlastning från tunga och ergonomiskt vidriga lyft.
Edit: Hoppas det syns på belastningen, i vertikal-led,
att batteriet är riktigt full-laddat!
Installationsplatsen, batterilådan, är ofta inte särskilt ergonomiskt utvald heller.
Men men, då får man allt lov att bli både kreativ och klurig, då löser det sig.
Low Tech-lösningar är att föredra, av flera skäl.
Jag menar, en liten trappstege och en bit plywood, eller motsvarande,
kan nog de flesta rekvirera fram.
En ramp med lagom lutning mot batterilådan, smidigt!
Lutningen grov-justeras via val av trappsteg.
Lutningen fin-justeras via en eller ett par klotsar, vid behov.
Placera, på lämligt sätt, batteriet på rampen.
Baxa, kana in batteriet till sin rätta position.
Spänn fast batteriet, och gläds åt att du var förutseende nog att lägga tillrätta
både Plus- och Minus-kabel innan batteriet stod i vägen, framför
Inget märkvärdigt, men nog så behändigt för den som behöver
avlastning från tunga och ergonomiskt vidriga lyft.
Edit: Hoppas det syns på belastningen, i vertikal-led,
att batteriet är riktigt full-laddat!
Senast ändrad: