• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Fiat firma i Altea som hjälpt så många…

Marianne & Ranko

Välkänd medlem
Medlem
Det är tråkigt besked att Tommy’s Fiat verkstad har upphört med sin verksamhet pga pensionering.

Vi körde förbi förra veckan och tänkte förmedla den tråkiga nyheten då vi möttes av en stängd port mitt på dagen. Fick svar i ett SMS att firman var stängd. Tänkte att det kanske bara är tillfälligt men i nästa svar fick jag veta av ägaren att han gick i pension. Nu väntar jag på svar om det går att få tag på hans duktiga mekaniker! Den killen är guld värd om han har fortsatt som bilmekaniker någon annanstans i Altea… Får se om det går att få tag på honom…

//ranko

Det är tråkigt besked att Tommy’s Fiat verkstad har upphört med sin verksamhet pga pensionering.

Vi körde förbi förra veckan och tänkte förmedla den tråkiga nyheten då vi möttes av en stängd port mitt på dagen. Fick svar i ett SMS att firman var stängd. Tänkte att det kanske bara är tillfälligt men i nästa svar fick jag veta av ägaren att han gick i pension. Nu väntar jag på svar om det går att få tag på hans duktiga mekaniker! Den killen är guld värd om han har fortsatt som bilmekaniker någon annanstans i Altea… Får se om det går att få tag på honom…

//ranko
Hör av dig om du får tag i honom , har en del saker som måste göras på våran bil innan vi åker hem i April .Var i kontakt med Tommy i November och då trodde han att dom skulle komma ner i December sen hände det otroligt tråkiga med Tommy . Det finns väl en Fiat verkstad snett mittemot , någon som har erfarenhet av den ? Stefan

Ägaren som pensionerades har inte svarat ännu om vart hans duktiga kille har tagit vägen, men jag återkommer annars omgående! Vi har servat vår bil under alla åren på ”andra sidan” gatan på en MB service, dock med helt andra priser och inte alls samma engagemang! Dit går vi inte fler gånger…

Ägaren som pensionerades har inte svarat ännu om vart hans duktiga kille har tagit vägen, men jag återkommer annars omgående! Vi har servat vår bil under alla åren på ”andra sidan” gatan på en MB service, dock med helt andra priser och inte alls samma engagemang! Dit går vi inte fler gånger…
Verkstaden på andra sidan gatan , är inte det en Fiat verkstad ? Stefan

Inte på rak arm men för jämförelsens skull, luftning av bromsar skulle kostat mig runt 150€, ca1700kr. Oljebyte med 11l olja gick senast på ca 400€.
Var till verkstaden snett över gatan mot den stängda verkstaden för att kolla priser på det som jag vill ha gjort , men dom tar inte bilar i vår storlek , Burstner 900 . Han hänvisade till en Iveco verkstad i La Nucia Taller Romero el Ali Motor i Alicante . Någon som har erfarenhet av dessa verkstäder ? Stefan

Hej dom pratar engelska . Firman heter Ali Motor Alicante Avda de Elche 179 03008 Alicante Tel 966840013 .
Jag beställde en ny kompressor + service , kompressorn fick betala direkt när jag var där fast jag ska har tid hos dom 1 April .
Man kan stå utanför på natten och även få ström .
mvh Stefan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen