• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Bildel övrigt Försvåra stöld med denna manick?

Kjell

Välkänd medlem
Medlem
Ort
Huddinge
Fick tips om en sån här manick av en tysk som fått sin husbil stulen.


IMG_2367.png

Den skall monteras på hjulets ventil, förslagsvis en fram och en bak. Om jag förstått det hela rätt så släpper den ur luften ur hjulet om man kör iväg med bilen. Vitsen med att sätta en fram och en bak skulle vara att det försvårar bärgning av bilen.

Någon med erfarenhet eller som tycker något ändå?
 
Fick tips om en sån här manick av en tysk som fått sin husbil stulen.


Visa bilaga 25147

Den skall monteras på hjulets ventil, förslagsvis en fram och en bak. Om jag förstått det hela rätt så släpper den ur luften ur hjulet om man kör iväg med bilen. Vitsen med att sätta en fram och en bak skulle vara att det försvårar bärgning av bilen.

Någon med erfarenhet eller som tycker något ändå?
Hej. Men vi har spårsändare i våran husbil den funkar på 4g och talar om när husbilen flyttas fungerar utmärkt. Vi stod på en plats och glömde att larma av husbilen då startade larmet och jag fik ett meddelande i telefonen att husbilen flyttar på sig. Och sen syns det vart den tar vägen. Men de där är nog en bra grej oxå alla saker som försvåra för boven är till nytta för dom som är laglydiga.
Mvh Umebo
 
Hej. Men vi har spårsändare i våran husbil den funkar på 4g och talar om när husbilen flyttas fungerar utmärkt. Vi stod på en plats och glömde att larma av husbilen då startade larmet och jag fik ett meddelande i telefonen att husbilen flyttar på sig. Och sen syns det vart den tar vägen. Men de där är nog en bra grej oxå alla saker som försvåra för boven är till nytta för dom som är laglydiga.
Mvh Umebo
Tysken jag pratade med sa att tjuvarna stör ut spårsändaren, så den har man ingen glädje av. Har också spårsändare.
Han hade fått råd av den tyska polisen att bara använd mekaniska skydd. Alla skydd med elektronik stör tjuvarna ut.
 
Senast ändrad:
Ja det finns störsändare från kina som stör ut gps och då vet man inte var bilen är sen stör de ut telefonnätet så ingen kommunikation där heller. Fanns/finns en svensk firma som hade såna apparater på sin sida men de sade sej sälja enbart till myndigheter som fick använda dom vilket inte var sant. Men såna apparater går att köpa direkt och kan kanske passera tullen också. Detta är ju inte nytt för tjuvarna men kanske för husbilsägarna och de som är i spanien när de våldgästar huset hemma.
Ja man lär ju behöva en kompressor och fylla hjulen men det är väl litet besvär mot att bli av med bilen.
 
Ja det finns störsändare från kina som stör ut gps och då vet man inte var bilen är sen stör de ut telefonnätet så ingen kommunikation där heller. Fanns/finns en svensk firma som hade såna apparater på sin sida men de sade sej sälja enbart till myndigheter som fick använda dom vilket inte var sant. Men såna apparater går att köpa direkt och kan kanske passera tullen också. Detta är ju inte nytt för tjuvarna men kanske för husbilsägarna och de som är i spanien när de våldgästar huset hemma.
Ja man lär ju behöva en kompressor och fylla hjulen men det är väl litet besvär mot att bli av med bilen.
Hej. Så dessa 4g som fungerar på mobilnätet kan boven alltså störa ut. Den som sitter i våran husbil funkar prisis som en mobiltelefon den larmat om någon öppnar någon dör eller lucka och även om bilen flyttar på sig. Den vi har är via en app kopplad till min mobil.
Mvh Umebo
 
Det spelar ingen roll om det är 2G, 3G, 4G, 5G, 433Mhz och 868Mhz larmgrejor, det stör man ut.
Hej. Men då ska busets veta att det finns dylika saknar finns för när dom stänger av störsändaren finns så syns det var husbilen är. För den är inte så lätt att hitta och har egen batteri uppbackning. Men hur man en gör så är man inte till 100 procent säker kring stölder tyvärr.
Mvh Umebo
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen