Vi har flera ggr tagi färjan från Glückstadt över Elbe men jag tycker den har blivit för dyr. Idag betalade vi 320:- för överfarten.
Frågan är lönar det sig att skippa Hamburg?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Undviker du rusningstid genom Hamburg, lönar sig inte färjan.Vi har flera ggr tagi färjan från Glückstadt över Elbe men jag tycker den har blivit för dyr. Idag betalade vi 320:- för överfarten.
Hej. Lite utanför den färjan. Det lönar sig att åka på den östra delen av Tyskland och slippa alla stora städer på väst sidan. Lugnare och mindre tung trafik på vägen.Betalar man för storlek på bil där?
I så fall hur stor bil har ni och vad är det för skillnader?
Själv "hatar" jag att köra husbil/mc på typ autobahn tråkigare resa får man leta efter, jag har valt bort motorväg i naven när jag åkt husbil i tyskland, finns inte mycket att uppleva på dessa vägar, det är ju ändå resan som är själva måletDen är ju väldigt bekväm, de serverar god korv och öl. Dessutom finns det många trevliga ställplatser i området. Men utan stau sparar man nog en slant/tid på att passera Hamburg. Småvägarna till från färjan är ju inte precis snabba men den blir nog vårt val i alla fall.
Hälsningar
Peter
Hej. Allt beror på om man ska turista i Tyskland eller ska åka vidare. Men som turist så är dom mindre vägarna mycket trevligare men ska man bara ha Tyskland som ett transfer då är väl lite på mindre vägar och autobahn för längre sträckor ganska bra för man ska väl till ställplatser och sova och ta det lugnt. Men jag har hört att det är många som bara åker dom autobahn för att fort komma till platser som ska besökas. Men var och en väljare efter eget behov. När vi började åka till Spanien på vintern tog det 5 - 6 dar ner men i år tog det 15 dar så då får man se mer av de olika länderna som man åker igen.Själv "hatar" jag att köra husbil/mc på typ autobahn tråkigare resa får man leta efter, jag har valt bort motorväg i naven när jag åkt husbil i tyskland, finns inte mycket att uppleva på dessa vägar, det är ju ändå resan som är själva målet
Inga begränsningar, restid kanske 20 minuterTänkte åka i höst för första gången. Restid? Fins det någon viktbegränsning eller längd?
Fredie W
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons