• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Elektriska tandborstar

Men intressant rent tekniskt att slippa gå omvägen runt en inverter. Det är ju induktionsmatning två spolar som blir kopplade till varandra samma knep som att ladda mobilen trådlöst för att slippa slita på uttaget som ska vara vattentätt och som jag vill ska vara det i fortsättningen också. Har en Philips tandborste som laddas likadant.
Nu håller ju laddningen i månader för Philips så kanske inte så aktuellt. Men skulle vilja se samma teknik till rakapparater. Det använder ju lågspänning batteri förmodligen ett litiumjon batteri fullständigt onödigt att ladda från 230V. Kanske dyker upp små apparater mini invertrar.

Tandborstar som idag kostar över 4 000:- , hur kunde vi leva utan dessa?
Köpte nyligen en sonic tandborste (en av 5 bästa 2023 ) med 42 000 vibrationer/min som "kittlar" nå't fruktansvärt. Mycket tveksamt att jag vänjer mig använda "sonic" hastigheter, tur att jag sparat mina gamla...

1692294678321.png

Använder sen många år Jordans eltandborste som har USB laddning och klarar många veckor utan laddning.
Har 2 st. olika Jordan (Norsk produkt) sen flera år tillbaka, kanon märke. Fulladdat (via USB) klarar den 2 borstningar/dag i minst 2 månader. Den nya sonic skall hålla minst lika länge, men "kittlandet" kommer förmodligen att förkorta tandborstens livslängd...

Bra att undvika 230v när det inte behövs Usb laddare har ju alla både hemma och i bilen. Är ju samma systemspänning på en massa apparater vi inte klarar oss utan idag. Har en liten men ovanligt stark skruvdragare som alltid fått följa med i husbilen och som jag haft mycket nytta av. Skil den ska tillsammans med lite verktyg följa med i personbilen också tillsammans med mutter hylsor osv. Man kan ju inte vara oklädd på resan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen