Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Korta sammanfattningen är att B0 ger 1,5 hk mer vid 160 hk än vad de övriga 4 ger. Kurvorna följs åt hela vägen så det finns ingen skillnad mellan dem.Tack för det Bosse H, men kunde du inte gjort ett sammandrag eller vill du att vi själva ska se allt (3 videor är rätt mycket) och sen bilda en uppfattning som vi kan vidare diskutera om? Ska se om jag orkar med det också innan natten slut! Men tack ändå…
Hur då?Att effektsiffrorna blev lika måste väl bero på att bilens elektronik anpassar sig helt efter bränslet.
Verkar orimligt att det skulle bli exakt samma effekt.Hur då?
Mängden bränsle i volym (ej i gram) sköter motorstyrsystemet om.Mängden av varje bränsle som går åt och det för exakt samma testcykel måste ju vara en oerhört viktig parameter att få med kan man tycka.
Ja det är det, om motorn är felfri och att gaspådrag, varvtal, vald växel mm samt yttre lufttryck är lika var gång.men det kanske alltid är exakt samma mängd bränsle som trycks in oavsett hur motorn går.
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons