• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Dyra presenter

Tommy Dynér

In Memoriam
Medlem
Tänk att det finns så dyra presenter, så det är tveksamt om man har råd att ta emot presenten. Skall förklara.

I torsdags knackade det på dörren, öppnar och där står en glad tjej från traktens handelsträdgård, som glatt berättar att hon kommer med en 2 1/2 m hög syrenhortensia, en present….
BDF78D03-5FFF-427B-8824-EDF9BBAB9956.jpeg
Jaha, tack….
BEDE769D-BE23-4868-9AFD-165B8758CE16.jpeg
….den var från Nicolla, en arbetskamrat i över 10 år på Gran Canaria, men framförallt en kär vän till oss.

För ett par veckor sedan tog företaget som arbetat med vår trädgård i 2 månader, bort den sista maskinen från tomten……

För att idag återkomma och gräva upp vår nya gräsmatta!
062FDAF4-DFF8-433C-9898-EE806BF3B770.jpeg
Men nu står syrenhortensian på plats och vi är jätteglada för vårt första träd som vi planterar.
B2D7E178-B5B1-467A-9821-31FAB0A77121.jpeg
Själv fick jag ta en tur till Granngården för att köpa mer gräsfrö.

Härligt med sådana vänner som Nicolla!

Sånningsmannen

För att strö mer salt i såren kan jag berätta att mina grannar hade gjort ett utrymme med trätrall liknande ditt fast mindre. Idag är det ett stort hål eftersom det ruttnat pga dålig ventilation. Verkar som tryckinpregneringen är en grön färg man bara målar på. Det var betydligt kraftigare dimensioner än vad du har.

Jag tror också att du måste byta hela konstruktionen pga att den ruttnat, fast om 20-25 år. ;)

Hade du byggt den 1 meter ovanför mark hade den nog hållit i 35-40 år, men då hade du nog inte kunnat öppna altandörren. :(

Det finns olika klassningar på tryckinpregnerat, där den ena inte ska ha markkontakt, skulle tro att dina grannar har använt sig av den varianten om den nu ruttnat så snabbt.

Jag tror också att du måste byta hela konstruktionen pga att den ruttnat, fast om 20-25 år. ;)

Hade du byggt den 1 meter ovanför mark hade den nog hållit i 35-40 år, men då hade du nog inte kunnat öppna altandörren. :(

Det finns olika klassningar på tryckinpregnerat, där den ena inte ska ha markkontakt, skulle tro att dina grannar har använt sig av den varianten om den nu ruttnat så snabbt.
Ok, det sammanfaller med min 100-årsdag och då hade jag iallafall tänkt att vi skulle ha en ny trätrall inför det planerade partyt den 9 april 2048 med start 19.30.

Välkomna

Tommy

Ok...då är det alltså dags att bygga en ny igen 22 år senare. Det blir ju runt min 100-årsdag och man vill ju inte att festdeltagarna ska fastna i stora hål med rullstolar och rullatorer.
Det är ju helt klart ett bekymmer...men jag har funderat en stund på det och känner ändå att vi borde klara det också. Livet kan ju inte vara helt bekymmerslöst har jag hört 🤷🏼‍♀️

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen