• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Donation

Jag kanske missat någon information, men min första undran var vad begreppet "plusmedlem" innebar
och sen efter ett tag också varför somliga personer var gröna...
Gröna är vi väl alla så här i början, nu förstår jag lite bättre.

Samtidigt som man kanske inte vill skylta med att vara givmild eller snål, så måste man kanske inse att
inget är gratis i vårt moderna samhälle och vill jag bli synbart grön, så vet jag nu vad som erfordras.
En inledande förklaring hur medlemskapet är uppbyggt vore väl kanske inte fel, men man lär sig efterhand.

Något liknande finna ju på ett annat at ställe..... skillnaden där är ... medlem.... eller intesserad ..... o i praktiken i stort sett ingen skillnad..... ( ja om vi nu inte ska dra in rabatterna..... de får ju bara medlem. )

Tycker det är en bra ide om att en donation ger en grönmarkering, det kan ju sporra fler att donera en slant och känna sig lite stolt att man bidragit till klubben på något sätt, det är ju inte alla som har kunskapen eller tiden att vara iAdmin eller någon annan viktig iPerson för att klubben skall fungera.

Kanske läge att förklara varför jag skrev tråden.
När jag anade att grönmarkeringen kunde ha ett samband med min donation fick jag en lätt olustkänsla då den innebar en kategorisering av oss medlemmar i vi och dom. Vi som har donerat och dom som inte har donerat. Tycker att kategorisering av oss medlemmar skall ske efter funktion såsom intresserad, medlem, admin……..
Nu är ju inte det här någon ”big deal” men kände att jag behövde förklara varför jag gjort inlägget.

Burst. Proudly presents.
På en annan " sk. klubb" hände det ganska ofta att jag fick veta att jag var snål som inte betalade medlemsavgift. Det var inte för att jag ville spara pengar... det var mitt enda sätt att markera mitt stora missnöje. Hade jag skrivit ut detta i en tråd..o förklarat vad jag ansåg, så hade tråden genast tagits bort.. o ev mitt konto strukits. Så när någon skrev nedlåtande om ..Att jag inte betalade för mig... så tänkte jag lite nedlåtande saker om dessa.... du ser inte att du har gått på en bluff, kräv något, hacka inte på mig. En " klubb" som lägger mycket energi på att stoppa kritiska tankar men också förslag på förändringar.... där ska så klart inte jag va med...
Så mitt svar är, jag är STOLT ickemedlem och jag är " hittills " stolt för den gröna markeringen.

Kanske läge att förklara varför jag skrev tråden.
När jag anade att grönmarkeringen kunde ha ett samband med min donation fick jag en lätt olustkänsla då den innebar en kategorisering av oss medlemmar i vi och dom. Vi som har donerat och dom som inte har donerat. Tycker att kategorisering av oss medlemmar skall ske efter funktion såsom intresserad, medlem, admin……..
Nu är ju inte det här någon ”big deal” men kände att jag behövde förklara varför jag gjort inlägget.
Jag håller med dig i mångt och mycket.
Särskilt nu när det inte är satt någon iMedlemssvgift och iDonation är helt frivillig.
Men även sen kan jag tänka mig att man är iMedlem vare sig man betalar eller ej. Det räcker kanske att iAdministratör eller iNågon sätter en ✔️ i registret när man betalt o då får tillgång till alla delar och utan ✔️ (som vi inte ser) är forumstillträde begränsat. Rabatter, omröstningar och annat tänkt enbart för betalande.

Senast ändrad:
Vi får helt enkelt lita på vår styrelse som mig veterligen består av bra folk, sköter allt till det bästa. Man får lov att glömma den tid som varit och inte bli misstänksam. Det sista de vill är nog att vi och de känslan ska finnas. Klart att de som jobbar med klubben aktivt ska ha högre behörigheter för att kunna administrera den de har ju lagt mycket tid på att bygga upp den. Alla vi andra har ju bordet dukat gratis om vi vill eller en liten hjälp för det som kostar it är inte gratis.

Senast ändrad:
Vi får helt enkelt lita på vår styrelse som mig veterligen består av bra folk, sköter allt till det bästa. Man får lov att glömma den tid som varit och inte bli misstänksam. Det sista de vill är nog att vi och de känslan ska bort. Klart att de som jobbar med klubben aktivt ska ha högre behörigheter för att kunna administrera den de har ju lagt mycket tid på att bygga upp den. Alla vi andra har ju bordet dukat gratis om vi vill eller en liten hjälp för det som kostar it är inte gratis.
Jag har inte uppfattat något i tråden som ifrågasättande av styrelse eller administration. "Vi och dom"-känslan gäller mellan betalande (gröna) och icke betalande (vita) medlemmar.
Har jag missförstått något?

Ett av de viktigaste skälen vi har till att ha medlem och plusmedlem (och skippa medlemsnummer - förmodligen) är för att minska den risken. Jag tyckte våldsamt illa om att ”intresserade” blev mobbade av medlemmar.

Men samtidigt är det bra att lätt kunna se att en användare inte har tillgång till allt.

Men det är upp till oss att vara välkomnande och låta folk själva välja om och när de vill gå med för att ta del av det mervärde de då får.
Jag hoppas verkligen att vi slipper den typen av inlägg. Vi får se om det blir tvunget att skapa en regel mot det, men förhoppningsvis räcker sunt förnuft .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen