• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Diverse frågor kring MB Sprinter

Marianne & Ranko

Välkänd medlem
Medlem
Var sitter färgkoden på en MB Sprinter? Under förarsätet på vänstra sidan där säkringarna är, sitter en skylt med diverse betäckningar. Översta raden på skylten skall vara bilens färgkod enligt mina träffar på Google, en 3 eller 4-siffrig kod med ett C framför. Men så är det inte på min skylt! Frågan är, var hittar jag koden så jag kan beställa "rätt" burk färg?

Sökning på Google:
google-sök.jpg

Men så här ser ut min skylt, igen "C" med 3-4 siffror: någon som vet var jag ska leta?
min_Sprinter.jpg

Var sitter färgkoden på en MB Sprinter? Under förarsätet på vänstra sidan där säkringarna är, sitter en skylt med diverse betäckningar. Översta raden på skylten skall vara bilens färgkod enligt mina träffar på Google, en 3 eller 4-siffrig kod med ett C framför. Men så är det inte på min skylt! Frågan är, var hittar jag koden så jag kan beställa "rätt" burk färg?

Sökning på Google:
Visa bilaga 27614

Men så här ser ut min skylt, igen "C" med 3-4 siffror: någon som vet var jag ska leta?
Visa bilaga 27615
Åk till en billackerare, de kan ta fram rätt nyans ganska enkelt, borde inte vara några problem att få köpa en liten pytts 👍//Tommy

Tack för svar, fick precis besked från Hedin bil efter låååång kö-väntan!
Koden är 7944. Koden är tydligen redan kopplad till reg.nummer.

EDIT: felskrivning i tråden, rättelse finns längre ner.

Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen