• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Detta måste vara rekord

Jaha, kanske jag behöver förklara mig efter några rolighetsministrars inlägg. Vi kom sent och checkade in och betalade för två nätter och var skitglada. Körde runt och skulle välja plats och då är där fullt! Då flyttar en kille i receptionen sin privatbil och vi får den platsen som är uppmärkt till personal.
Snälla, börja nu inte och skriv om någon fyra meters regel till mig.
20230807_171738.jpg
 
Det var schysst gjort av den killen.
Men JAG förstår inte tjusningen med att tränga ihop sej på en liten yta när man har ALLT med sig i husbilen, jag kan inte se t.ex en bedårande utsikt eller kanske nära till en badstrand, vad är det som drar så hårt i lädret?
 
Det var schysst gjort av den killen.
Men JAG förstår inte tjusningen med att tränga ihop sej på en liten yta när man har ALLT med sig i husbilen, jag kan inte se t.ex en bedårande utsikt eller kanske nära till en badstrand, vad är det som drar så hårt i lädret?
Det korta svaret är flockmentaliteten!
Det är inte alla som lider av den de är ledare därför dras de andra osäkra i flocken dit står man ensam på en plats så kommer det strax någon som känner sej otrygg och parkerar bredvid och o fasa hissar ut markisen.
Finns många betraktelser man kan göra av detta där förmodligen det genetiska arvet stundom blir alldeles för påtagligt, tydligen har dessa oroliga människor ett stort behov av att lugna ner sig och då sätter man igång att röka.
 
Hmm, förklaringen fungerade inte. Skapar en tråd då jag tyckte det var kul att hamna så nära, vilket jag inte gjort på över 40 år jag snurrat runt i Europa med campingbil. Nu har tråden ändrat riktning till att jag är den dummaste som tar in på en ställpats. Jag är inte intresserad av varken badstrand, utsikt eller solnedgång. Vi skulle besöka Aachen som visade sig vara en mycket trevligt stad. Hittade t.ex. https://www.google.com/search?q=aac...c:W3X-Lj5CAco,trex_id:q8qHAc&lpg=cid:CgIgAQ== som var den största hobbyaffär jag varit i. Och lite andra aktiviteter och museum.
Då får jag fråga, hur gör ni när ni besöker en storstad?
 
Det var schysst gjort av den killen.
Men JAG förstår inte tjusningen med att tränga ihop sej på en liten yta när man har ALLT med sig i husbilen, jag kan inte se t.ex en bedårande utsikt eller kanske nära till en badstrand, vad är det som drar så hårt i lädret?
Har tidigare nämnt vår kinesiska utbytesstudent. Men när han väl tog studenten här så var det utsläpp och alla elevers anhöriga stod tätt klistrade, Med små steg fick man i trängseln söka sig fram till vår adept. Det första han säger när vi väl hittade och kommit fram till honom Är " Nu känns det som hemma" Så har man problem med närhet skall man inte resa till Shanghai och tydligen kan man också ha olika perspektiv på närhet. :)
 
Hmm, förklaringen fungerade inte. Skapar en tråd då jag tyckte det var kul att hamna så nära, vilket jag inte gjort på över 40 år jag snurrat runt i Europa med campingbil. Nu har tråden ändrat riktning till att jag är den dummaste som tar in på en ställpats. Jag är inte intresserad av varken badstrand, utsikt eller solnedgång. Vi skulle besöka Aachen som visade sig vara en mycket trevligt stad. Hittade t.ex. https://www.google.com/search?q=aachen+hobbyaffär&client=tablet-android-samsung-rev2&sca_esv=557378578&source=android-browser&sxsrf=AB5stBirBZRrf8CgTqyMcAZN83hV7lz55Q:1692173660732&ei=XIXcZIqVLKnYxc8P0sywoA8&oq=aachen+hobbyaffär&gs_lp=EhNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwIhJhYWNoZW4gaG9iYnlhZmbDpHIyBRAhGKABSOg4ULYYWK02cAF4AZABAJgBwwagAfceqgEJMi01LjUuNi0xuAEDyAEA-AEBwgIKEAAYRxjWBBiwA8ICChAAGIoFGLADGEPCAhAQLhiKBRjIAxiwAxhD2AEBwgIWEC4YrwEYxwEYigUYyAMYsAMYQ9gBAcICFhAuGIoFGMcBGK8BGMgDGLADGEPYAQHCAhIQLhiKBRjIAxiwAxgKGEPYAQHCAgsQLhivARjHARiABMICBRAuGIAEwgIFEAAYgATCAgcQLhiKBRhDwgIHEAAYgAQYCsICCBAAGIAEGMsBwgIGEAAYFhgewgIIEAAYFhgeGArCAgcQIRigARgK4gMEGAAgQYgGAZAGEboGBAgBGAg&sclient=mobile-gws-wiz-serp#trex=m_t:lcl_akp,rc_f:rln,rc_ludocids:15034157577236200289,ru_gwp:0%2C7,ru_lqi:ChJhYWNoZW4gaG9iYnlhZmbDpHJI39zmv-eAgIAIWhgQARgAIhJhYWNoZW4gaG9iYnlhZmbDpHKSARBzY2FsZV9tb2RlbF9zaG9wqgFMEAEqDyILaG9iYnlhZmbDpHIoDzIfEAEiG12MQqbRRNImpa0Eph3VMhHRHvlLS4YPe26k0TIWEAIiEmFhY2hlbiBob2JieWFmZsOkcg,ru_phdesc:W3X-Lj5CAco,trex_id:q8qHAc&lpg=cid:CgIgAQ== som var den största hobbyaffär jag varit i. Och lite andra aktiviteter och museum.
Då får jag fråga, hur gör ni när ni besöker en storstad?

Ok, ja leksaker e skoj även de små för pojkar i alla åldrar :)

Personligen besöker jag sällan storstäder, men gör jag det brukar jag ta flyget o hotell i nån dag.
Kan inte komma på att jag campat i en storstad, inte ens i Stockholm.
 
För att du gör så behöver du inte häckla andra som använder husbilen på ett annat sätt. Vi har besökt dom flesta huvudstäder med husbil genom åren, men även vi flyger till huvudstäder som ligger längre bort men då på vinterhalvåret. Inlägg 7 och 8 är rätt onödiga i tråden. Vad tillför inläggen? Ni kanske skulle funderat ett runda till när fingrarna dansar över tangentbordet innan ni skriver. Nu har vi gjort https://www.lesmachines-nantes.fr/ och https://www.futuroscope.com/fr/ samt https://www.puydufou.com/france/en/must-see-france och det trivs vi med, trots att där är en jädrans massa folk och avsaknad av bedårande utsikt och sandstrand. Men vi har fått upplevelser och intryck som stenåldersmannen kanske behövt sju livstider på sig att få.
Jag kan göra andra grejor också utan att flockas med andra. Två timmar efter man öppnade bommen så körde vi vildmarksvägen i år. Det är ju det som är styrkan med husbilen, man gör ju precis det man vill för man har ju ALLT med sig. Där ställde jag faktiskt bilen på en sandstrand.
Sådana inlägg som förkommer i tråden gör att man drar sig för att skapa en ny tråd.
20230815183127_IMG_8314.JPG
 
Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen