• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Det skall vi fira

Wizard

Välkänd medlem
Medlem
I denna tråd kan ni skriva sådant som verkligen är värt att fira. Inte namnsdagar och annat tjafs, utan verkligt viktiga, helst positiva, händelser som berör de flesta av oss.

Själv vill jag fira att olympiaden tar slut i dag. Efter att inte kunnat lyssna på P4 i 10 dagar och inte fått mig några lokalnyheter till livs utan fått hålla tillgodo med P4+ så är det en glädjens dag.

Närhelst man av gammal vana slagit på P4 så har det hörts någon flåshurtig sportreporter som gör sitt bästa att försöka få den tråkigaste sport till en nervrysare.
Och inte nog med det, till sin hjälp har han en bisittare tillika kalenderbitare som rabblar millimeter, tusendels sekunder och syreupptagningsförmåga.
Sedan har han även en expert på idrotten ifråga som vet precis hur den tävlande skall göra för att vinna eller, ve och fasa, varför densamme förlorade.

Det gick väl an om de bara refererade tävlingen, men nej, flera timmar innan skall det diskuteras dagsformer, taktik och vinstchanser.
Sedan kommer själva referatet av idrotten ifråga som kan vara nog så utdraget där referenten skriker till sig en hjärnblödning när det börjar hetta till och sedan tillkommer allt mellansnack referenterna emellan.
Efter detta kommer ett timslångt eftersnack om idrottarens form, tider, längder och eventuella skador. Givetvis är bisittaren och experten på hugget med timslånga analyser varför det blev/inte blev någon medalj.

Ett bra exempel är Curling som jag lyssnade på av misstag när jag trodde det skulle komma nyheter. Curling är säkert en jätterolig sport att själv spela, kanske lite mindre rolig att titta på, men höra den refereras på radio. Nej tack! Speciellt inte eftersom man får avsätta flera dagar om man skall följa alla matcher (heter det så?).
Nu är jag upprymd när ordningen snart är återställd.
(y):cool:

Kan faktiskt tycka att detta OS var ganska tråkigt, även om det var Sveriges bästa vinter OS genom tiderna så det är värt att firas, men det var klent med journalister på plats så det blev väldigt mycket tråkigt studioprat istället.

Men det är bara 2½ år kvar till nästa OS.:)

Om 9 månader så börjar fotbolls VM och pågår i 1 månad, tack och lov är det en massa kvalmatcher innan dess. Inte att förglömma så börjar Svenskacupen idag, så idag får man äntligen se fotboll live med 14000 i publikhavet, det är värt att fira och i april börjar allsvenskan.

Vad hade man pratat om på jobbet om inte sporten fanns, nu kan man ju aldrig prata om TV-program som man kunde göra förr, nu tittar ingen samtidigt så för att inte avslöja något så finns det bara sportsnack kvar att prata om på jobbet.
Varje torsdag under arbetstid slår vi oss ner i sofforna och tittar på ett fotbollsprogram som bara pratar om stockholmsfotbollen, dvs AIK, Hammarby och Djurgården, dom som inte vill se får gå och jobba istället och hittills har ingen valt det alternativet.

Måste vara jobbigt att inte vara sportintresserad idag om man förvärvsarbetar och inte gillar sport, vad pratar dom om på sina raster?

det var Sveriges bästa vinter OS genom tiderna så det är värt att firas,
👏🏻
Men det är bara 2½ år kvar till nästa OS.:)
👍🏻

Om 9 månader så börjar fotbolls VM och pågår i 1 månad, tack och lov är det en massa kvalmatcher före det
👍🏻
så idag får man äntligen se fotboll live med 14000 i publikhavet, det är värt att fira och i april börjar allsvenskan.
Tyvärr är det en bra bit att klättra till allsvenskan nu 😢

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen