• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Där satt den ikväll

Nu har vi testat 4 vacciner, varav en i Spanien, av två olika leverantörer (Pfizer & Moderna) och står fortfarande på benen. Nu när vi vet att Tommy har klarat sig med det "nya" vaccinet, då satsar även vi på en riktig cocktail. Tar nu på morgonen vår ordinarie konditionsrunda till Svea Vaccins mottagning sen får vi se om vi kan boka en tid.

På den tiden jag gick i skolan så fick man plåsterlappar för att testa om vaccinet fortfarande var aktivt och det var ju många år tidigare man fick den sprutan. Har kvaliteten blivit sämre på vaccinet eller är det jag som blivit sämre. Man önskar det fanns ett test att testa med.

När jag tänker efter blev både min bror och jag påverkade av den andra sprutan, kanske det var så att man hade antikroppar som gav sej på det nya vaccinet?
Ibland tror man att det handlar lite om stora inkomster för tillverkarna, det är ju sällan om man tillverkar däck som man talar om att de inte håller så länge så man måste köpa nya hela tiden.
Jag har hittills aldrig varit med om att det inte varit en massa biverkningar av medicin, ibland så mycket att man måste välja bort den enligt devisen "boten är värre än soten".
Har beställt tid för en dos av det gamla vaccinet. Det hänger nog ganska mycket på immunförsvaret och det kan man vara född med om man inte förstört det.

När jag tänker efter blev både min bror och jag påverkade av den andra sprutan, kanske det var så att man hade antikroppar som gav sej på det nya vaccinet?
Ibland tror man att det handlar lite om stora inkomster för tillverkarna, det är ju sällan om man tillverkar däck som man talar om att de inte håller så länge så man måste köpa nya hela tiden.
Jag har hittills aldrig varit med om att det inte varit en massa biverkningar av medicin, ibland så mycket att man måste välja bort den enligt devisen "boten är värre än soten".
Har beställt tid för en dos av det gamla vaccinet. Det hänger nog ganska mycket på immunförsvaret och det kan man vara född med om man inte förstört det.
Själv hamnade jag på Kalmar lasarett efter andra sprutan med proppar i lungan .

Jag tror att det är en väsentligt större risk att få biverkningar än att vinna i postkodlotteriet. Tyvärr så görs det mycket mer reklam för att slänga pengarna i sjön än att upplysa om risker, känns som man hamnar i en förmyndarposition från läkare som egentligen bara har ofullständig statistik att luta sej mot.

Bra med vänster brukar ta sprutorna där eftersom jag är högerhänt och sover på högra sidan så den är viktigast.
Var iväg och fick min 4 sk tilläggs spruta det var den nya varianten av vaccin som ska vara bättre mot omicron.
Det var ett av de nödvändiga stegen för vistelse i varmare trakter i vinter.
Jag var ganska säker på att få den gamla sorten eftersom man passerat bäst före datum och mest ligger samhället till last tänkte jag att sånt gammalt vaccin som de ändå måste slänga vore ju bra att ge till pensionärerna samhällsekonomist sett. Men det är klart kundunderlaget till vårdcentralerna skulle ju bli lidande så kanske därför. Men moderna blev jag inte utan fick hålla till godo med pfifzer någon gräns får det ju vara.

Fick sjätte i onsdags, fick den nya varianten av Pfizer. Vet ni hur man får in den på mobilen, Jag trycker bara på Kivras app utan att logga in så får jag upp Covidbeviset.
Gå in på covidbevis.se och ladda ner ditt bevis. Det kommer då till Kivra och där kan du klicka i visa offline. Då ser du det på första sidan i Kivra utan att logga in.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen