• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Bra krog, granne med ställplatsen i Söderhamn

Tommy Dynér

In Memoriam
Medlem
Ort
Söderhamn
447D3BE8-8A43-4796-B26C-9FDD972F070B.jpeg
Vi står på Söderhamns Citycamping sedan en vecka tillbaka, utmärkt central ställplats vid ån. Men det visste du säkert redan.

Men du kanske inte visste att vägg-i-vägg finns en trevlig annorlunda krog, rättare sagt en ”foodtruck” med en fin pergola, som erbjuder en spännande meny. En meny som hela tiden förändras, beroende på vad den lokala marknaden erbjuder för dagen.

Vi tänkte äta middag där redan förra helgen, men vi var väldigt många som var nyfikna på Hunker Junker, som krogen heter, så när vi kom så var maten slut! :)

Men igår lyckades vi, menyn var kort, men spännande.
376453BA-ACCD-40D3-8E13-E4AD5BC99D04.jpeg
Vi beställde som ”take away”, Steak and eggs och Falafel and bbq cheese
3EBD0036-1F8B-4A06-897C-8A858E958275.jpeg A0F9140D-362B-4DE4-ACF9-8272BBA5270D.jpeg
Snygg anrättning för ögat och vilka spännande smaker för gommen!
28BBC73D-7565-4994-A83F-B1C0499C8413.jpeg C9DE28C3-4FCB-40DD-9D60-FCFB7A576A44.jpeg
Steak and eggs. Falafel and bbq cheese

Vi intog middagen i husbilen, men det går alldeles utmärkt att äta middagen, eller dricka ett glas vin eller prova deras spännande hantverksöl i pergolan som ligger vid ån.

Rekommenderas varmt när du besöker Söderhamn och står på den centrala ställplatsen.

Tommy
 
Senast ändrad:
Jag gillar när det är få alternativ på menyn, då vet man att det ligger kärlek i dom rätterna och att det är maträtter dom är bra på.

För ca 2 år sedan åkte vi på måfå till Ekenäs Camping, har ställplats för 150kr natten och på väg ut så inser jag att det är långt ut på udden så jag stannar bilen och ringer dit för att höra om det finns plats, tjejen som svarar säger att plats löser sig alltid, känslan var att dom inte nekade någon att komma dit ut.


Vi äter väldig tidig middag och när vi kommer in så sitter det bara ett par till som precis har ätit klart och dom säger till servitrisen att det var gott på ett sådant sätt att man verkligen förstod att det var supergott, själv har jag rätt låga förväntningar på restauranger som ligger på ett campingområden.

Det var så himla gott att vi fortfarande pratar om den matupplevelsen, det är bland det bästa jag någonsin har ätit på en restaurang och min kloke och bättre hälft har samma åsikt.

Senare på kvällen så gick någon runt från restaurangen bland husbilar och andra campinggäster och erbjöd ett specialpris på en egengjord räkmacka med en öl, än idag ångrar att jag inte tog det trots att jag inte dricker öl.
Vi kommer åka ut på den udden för att äta ryggbiff och övernatta om vi nu skulle befinna oss på den sidan av Vänern igen.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen