Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden! Registrera ett gratiskonto här!
Du använder en inaktuell webbläsare. Det kan inte visa denna eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en eller alternativ webbläsare.
Frågan: Kan man köra en laddares recondfunktion på ett fritids batteri med blykolsteknlk?
Jag ser att det är en symbol för att läsa instruktionsboken för recondfunktionen, jag har den dock inte tillgänglig och min gissning är att laddaren är tillverkad innan blykolbatteri fanns.
Det borde gå att köra recond på bly-kol batterier också.
Bly-kol batterier är i grunden likt ett vanligt bly-syra batteri men med en tillsats av kol på negativa plattan för att minska sulfatering.
Har ju uppfattningen att om man överväger att reconda ett blybatteri så är batteriet pensionsmässigt och reconden hjälper för tillfället och inte mer.
Så för min del hade jag provat med Ctek m300 och kört en recond. Finns inget att förlora.
Det är värre än pensionsdags, batteriet är egentligen redan dödförklarat men jag vill ge det en chans.
Laddar det nu över natten och tar batteriet emot nånting går jag nog vidare med en recond, blinkar röra lampan på laddaren i morgon kan jag trösta mig med att det är hyggligt bra betalt för gamla batterier just nu.