• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Blir det en folkabuss nästa gång?

AC8982DF-4695-4CF9-B7AA-F3122233E867.jpeg 2699675B-3CC9-413D-975D-25043FC41F5D.jpeg

Stunden är äntligen kommen: Snart är den eldrivna bussen i vår ID.-familj, ID. Buzz, redo för serieproduktion. Därför vill vi nu, när världspremiären närmar sig, ge dig ett litet smakprov på vad du kan förvänta dig. Känner du hur förväntningarna stiger? Skriver Volkswagen på sin hemsida när man presenterar nästa generation folkabuss ID.Buzz, som man själva kallar ”Det rymliga konceptet”.

Volkswagen har nu bekräftat att världspremiären blir imorgon den 9 mars. Undrar när vi får se den första ID.Buzz med loftsäng, som man redan haft succé med på sin VW Grand California 600?

Skulle tro att den första Plåtisen med eldrift, från Stellantis också väntar ute i manegen.

4A6CE47E-99A9-4A51-A4D4-B7179BEE716E.jpeg

Tommy
 
Nää... Det var ju där man började i slutet av 60- talet , när vi ungdomen körde ner i våran ww bus från - 54 till Italien och Spanien...
Om jag inte mindes helt fel så hade vår ww bus en 24 hk motor. Så det tog lite tid att ta sig över alperna. Men i gengäld så hade man inte så brotom som man har idag..
Kommer ihåg att dubbel dörrarna var livsfarliga i kurvorna om de inte var riktigt stängda.
 
20210805_121043.jpg
En kompis från Hamburg kommer upp varje år och hälsar på med denna helt original 54. En brandmästarbil , typ 24 hk.
Frun o dotter åker modern bil dom pallar inte åka i den farkosten mer än några mil 🤣
 
Ja. det var mycket bättre förr.
Ps, hälsa från mig att han borde byta fru....det är ju inte möjligt att byta dotter.
Han ska givetvis ha en fru född-54.
Läppstift...ton i ton med bilen.

Ps till höger i bakgrunden står en vit bil...modernare....men intressant.
Den skulle jag gärna vilja kika in i o se hur man har löst saker.
 
Båda vuxna är 70 talare hon bastant och alltid underbart sminkad med glänsande färger och kläder som är sommarvarma i sina färger.
Den mjuka goa varma runda kvinnan kan han och ska han absolut INTE byta ut.🤣🤠🍻
Den vita bilen upplever jag som klaustrofobisk bara att åka i.
Men hatten av för de som gillar den typen av bil
 
Har haft flera av dessa, även kört den i sevice då stod det luxor utan på. Nej jag tycker inte om dessa bilar kallt vingliga på vägen man satt dåligt. Drog ganska mycket bensin om man tänker på storleken men motorn är ju dålig konstruktion redan från början att sätta den i en skåpbil är att be om problem.
 
Ja lite elvärme lär det gå åt. Måste varit en kall resa till norrbotten vad man nu ska dit för på vintern? Självplågeri är väl egentligen namnet- eller kanske komma hem och njuta av värmen och våren.
 
Ja lite elvärme lär det gå åt. Måste varit en kall resa till norrbotten vad man nu ska dit för på vintern? Självplågeri är väl egentligen namnet- eller kanske komma hem och njuta av värmen och våren.
Dom var två st bilar, den ena hade varit i Över Torneå och den andra i Jukkasjärvi. Dom var mycket nöjda med resan och dieselvärmaren hade fungerat felfritt!
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen