• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Besök i Murcia

Tommy Dynér

In Memoriam
Medlem
Igår gjorde vi årets IKEA besök i Murcia och konstaterade snabbt, att precis som förra året kom vi försent för att köpa juldekorationerna. Slutsålt! Ja, ja, hoppas vi kommer ihåg det till nästa jul.

Kollade Área de Autocaravanas Murcia, den stora populära parkeringen för husbilar som ligger just utanför IKEA i Murcia.
3CAC152E-B82B-472D-BDC0-6D9D4F28F339.jpeg
Fullt och nu hade husbilarna även tagit över parkeringen vid sidan om.

43C8E4BE-5958-406E-9486-EC5BCAD88536.jpeg
Där är parkeringsrutorna avsedda för vanliga pb’s men husbilarna står över 2, ja till och med över 4 rutor såg vi och det verkade inte vara några problem.
3AD4AE1D-CDB9-4C7F-994E-70CE73F77A8F.jpeg DE0E402D-C61F-44B7-BD24-3F04AAEF628A.jpeg
En fördel med den andra parkeringen är att dagvattenbrunnen går över parkeringen, vi såg några som därför fixade automatisk tömning av gråvattnet. :unsure: ;)

Tommy

Senast ändrad:
Igår gjorde vi årets IKEA besök i Murcia och konstaterade snabbt, att precis som förra året kom vi försent för att köpa juldekorationerna. Slutsålt! Ja, ja, hoppas vi kommer ihåg det till nästa jul.

Kollade Área de Autocaravanas Murcia, den stora populära parkeringen för husbilar som ligger just utanför IKEA i Murcia.
Visa bilaga 19240
Fullt och nu hade husbilarna även tagit över parkeringen vid sidan om.

Visa bilaga 19241
Där är parkeringsrutorna avsedda för vanliga pb’s men husbilarna står över 2, ja till och med över 4 rutor såg vi och det verkade inte vara några problem.
Visa bilaga 19242 Visa bilaga 19243
En fördel med den andra parkeringen är att dagvattenbrunnen går över parkeringen, vi såg några som därför fixade automatisk tömning av gråvattnet. :unsure: ;)

Tommy
Hej Tommy. De är såna där beteenden som gör att vi får allt svårare att stå på olika ställen i världen. Om man kunde få dom som gör så där att sköta sej då blir det bättre och vi blir kanske lite bättre sedda men tyvärr är det väldigt svårt 😣
Mvh Lasse

Står på Bahia camping nu och har köpte en slang som jag kopplat in och stuckit ner i därför avsett hål.
Inga problem altså kranen är alltid öppen. Har en spillvattenlunga med för säkerhets skull. Finns inga problem med lukt man sköter allt och städar varje dag. Sopcontainern töms ofta innan den är full.
Om jag står här 3 månader kostar platsen 9.80 eu per dag.

Står på Bahia camping nu och har köpte en slang som jag kopplat in och stuckit ner i därför avsett hål.
Inga problem altså kranen är alltid öppen. Har en spillvattenlunga med för säkerhets skull. Finns inga problem med lukt man sköter allt och städar varje dag. Sopcontainern töms ofta innan den är full.
Om jag står här 3 månader kostar platsen 9.80 eu per dag.
Hej. Det kan finnas små djur i avloppssystemet så ha kranen stängd för jag har hört att de finns såna som har fått in den vägen men det är bekvämt att ha den öppen men när jag står på sådana ställen så har jag den stängd och öppnar när det bjöds.
Mvh Lasse

Det är väl inget fel på husbilsåkarna (även icke Skandinaver), det är väl fel på IKEA som inte gör all mark till långtids husbilsparkering samt bjuder på gratis korv på fredagar…eller…?

Visa bilaga 19262
Hej. Jag förstår inte det du skriver här de är väl inte IKA som gör fel de är väl husbil åkarna som gör felet häller hur.
Mvh Lasse

Hej. Jag förstår inte det du skriver här de är väl inte IKA som gör fel de är väl husbil åkarna som gör felet häller hur.
Mvh Lasse
Lasse, när Ranko skriver måste man vara öppen och inte läsa ordagrant, det finns ofta en dold ironi i hans finurliga texter.

I det här fallet är det nog en spark i häcken på vår kollega som inte sköter sig och har kranen stängd, som kritiken riktas mot.

Tommy

Lasse, när Ranko skriver måste man vara öppen och inte läsa ordagrant, det finns ofta en dold ironi i hans finurliga texter.

I det här fallet är det nog en spark i häcken på vår kollega som inte sköter sig och har kranen stängd, som kritiken riktas mot.

Tommy
Hej. Den är inte så lätt att förstår. För sparkar han så faller båda.
Mvh Lasse

Senast ändrad:
Läser man mellan raderna så är meningen att vi bör ta vårt ansvar som husbilsägare, att inte ställa till det för varandra (där en sparkar den andre så att båda faller), så att till sist vi kanske blir portade från platser som IKEA och liknande. Det är vi redan i vissa kommuner!

Mitt inlägg var sarkasm mot hur vissa beter sig efter att själv ha sett med egna ögon vad vissa gör på parkeringar och ställplatser.

Umebo, lovar att skippa sarkasm & ironi i fortsättningen.

Allt utom elen till din uppvärmning, många använder gas istället vilket blir billigare tror 18eu för en typ p11.
dusch bad kostar inget poletter till stor tvättmaskin 3,50 eu.
Bra priser Bengt, här hade vi något liknande men allt höjdes med ca 1€ inkl. boende & el och billigast gasol från 15€ till 17€.

Läser man mellan raderna så är meningen att vi bör ta vårt ansvar som husbilsägare, att inte ställa till det för varandra (där en sparkar den andre så att båda faller), så att till sist vi kanske blir portade från platser som IKEA och liknande. Det är vi redan i vissa kommuner!

Mitt inlägg var sarkasm mot hur vissa beter sig efter att själv ha sett med egna ögon vad vissa gör på parkeringar och ställplatser.

Umebo, lovar att skippa sarkasm & ironi i fortsättningen.
Hej. Nej gör inte det de bara jag och vi måste tänka lite annorlunda när du gör dina inlägg 🤔
Mvh Lasse

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen