• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Bekväma mått i husbilen

Intressant och bra artikel.
Genast sprang man ut med tumstocken och mätte, mest för att jag tycker vi har en för smal passage mellan ryggstöd och diskbänk.

Passage vid ryggstödet är 51cm och även om det bara är 15 cm långt och sen blir det 60cm så är det för smalt.

Vår toalett är 47cm och det tycker jag är för högt, hade helst sett så som vi har hemma, 41-42 cm.

Baksätet är 50cm djupt.

Enkelsängarna som jag tycker är superbra är 195x80 och några fötter utanför går inte då det är väggar där, vi båda har 17cm tillgodo, jag har nog lite till men det erkänner jag inte. Bredden skulle vara 90cm för mig men stämmer för gumman, vi kan bädda ihop våra sängar men då blir det jobbigt för gubben som ska ner och kissa på natten.

Standard på diskbänkshöjden har börjat höjas på byggarbetsplatserna och är nu någonstans mellan 90-95cm, i husbilen har vi 92cm.

Vi får väll säga att våra mått är acceptabla eftersom vi har valt en supersmal husbil med sidospeglar som slickar karossen, nja supersmal är nog att ta i men 221cm. När vi kör hade jag önskat att den var 180cm och när vi övernattar så hade den fått vara 250cm

Nu har jag inte dansat fågeldansen men stått givakt många ggr och jag utgår ifrån att han menar armarna utmed kroppen för när jag leker fågel så finns det nästan inga sängar som skulle passa mig enligt artikelns mått.

Gör han en artikel till om mått så klarar vi nog alla utom höjden mellan säng och tak, dels för att vi lagt på en extra madrass och för att vi har ett stort garage under sängarna.

Alla husbilar har kompromisser, precis som han skriver.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen