• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Avdelning för tips och råd

Tommy Dynér

In Memoriam
Medlem
Det är så att jag under åren hjälpt många medlemmar i en annan klubb, med olika saker i Spanien, t.ex över 150 bilar som servats, kylskåp som bytts på garantin, akuta läkarbesök, hundar som klippts, kallpressad olivolja som beställts osv. Högt som lågt.

Eftersom jag inte längre är aktiv i den andra klubben, så vill jag gärna erbjuda medlemmarna i iHusbil den hjälpen om den skulle behövas när man är här i Spanien eller planerar att resa hit.

Skulle vilja ha en egen tråd, som inte direkt försvinner i flödet.

Troligen finns det även andra som har tips och rekommendationer på olika saker, som kan vara till gagn och hjälp till andra medlemmar.

Tommy

Din hjälpsamhet och otroligt jagande av intressanta företelser som intresserar oss husbilsåkare och bokningar av service både till Damer , husbilar ,hundar o gud vet vad ! Tack fina fina Du o Carola som ju självklart är inblandad i detta.
Tycker Verkligen att Du ska ha en "egen avd"

Det är så att jag under åren hjälpt många medlemmar i en annan klubb, med olika saker i Spanien, t.ex över 150 bilar som servats, kylskåp som bytts på garantin, akuta läkarbesök, hundar som klippts, kallpressad olivolja som beställts osv. Högt som lågt.

Eftersom jag inte längre är aktiv i den andra klubben, så vill jag gärna erbjuda medlemmarna i iHusbil den hjälpen om den skulle behövas när man är här i Spanien eller planerar att resa hit.

Skulle vilja ha en egen tråd, som inte direkt försvinner i flödet.

Troligen finns det även andra som har tips och rekommendationer på olika saker, som kan vara till gagn och hjälp till andra medlemmar.

Tommy
Tror du inte det skulle passa/fungera i en restipstråd, som sen var landsindelad.
Ungefär som vi har en tråd med reseesäer
Vill du hellre ha en egen privat frågespalt, är det nog många som blir väldigt glada för det med.
Du har gett många ovärderligt hjälp.

Senast redigerad av en moderator:
kan man kanske lägga upp en egen tråd eller allra helst en knapp i meny fältet med direkt kontakt till tommy för dom som behöver hans hjälp akut den hjälpen han fixar er helt otroligt värdefull för klubbens medlemmar.
som när han hjälpte Gösta i HBK efter han blivit rånat helt fantastisk,
en stor eloge till Tommy och hans fru från en som läser Göstas reseberättelse varje dag

Tror du inte det skulle passa/fungera i en restipstråd, som sen var landsindelad.
Ungefär som vi har en tråd med reseesäer
Vill du hellre ha en egen privat frågespalt, är det nog många som blir väldigt glada för det med.
Du har gett många ovärderligt hjälp.
Nej absolut ingen ”egen frågespalt”, tänkte mera på en generell avdelning med tips, råd och hjälp till medlemmarna i iHusbil. I min värld kan det t.ex vara ett erbjudande att få stå hemma hos någon i Eksjö, ett tips på en extremt trevlig restaurang i Mosel och som i mitt fall lite tips från Spanien.

Ett alldeles aktuellt exempel är att vi hade en av våra hundar hos veterinären igår, för att ta bort tandsten, vilket kräver sövning. Kände till mina svärföräldrar och min svägerskas räkningar på 10 - 13 000 kr, när de gjort samma sak i Sverige.

Blev därför väldigt förvånad när jag igår eftermiddag hämtade vår hund och på räkningen stod det 115 Euros för tandbehandlingen. Sedan fanns det en post till och det var blodprover som vi tog några dagar tidigare, men som jag inte vet om det var nödvändigt för just tandbehandlingen eller för en annan sak. Skall kolla upp det.

Vet att Evidencia, som snart har alla vet-kliniker i Sverige, har en startavgift på
4 300 kr för den typen behandling, sedan plus, plus…..

Eftersom hundar är vanligt förekommande i husbilar och tyvärr även tandsten hos många hundar, kan det vara tillfälle att spara några tusenlappar genom att passa på när man är i Spanien. Sånt kan jag t.ex. hjälpa till med när man är i Spanien.

Hur det skall läggas upp så att det blir synligt, enkel nåbart när det kan vara aktuellt överlämnar jag till er andra som är bättre rustade för den typen av frågeställningar.

Tommy

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen