Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Jodå, sådant finns med i Folksams fall åtminstone (för passagerare om orsaken är att föraren drabbats av något, för hela besättningen om det handlar om fel på bilen). Jag har inte lusläst så noga att jag kan säga exakt vad assistanstillägget ger utöver den ordinarie räddningsförsäkringen, valde till det ändå eftersom kostnadsökningen var så liten.Det här med persontransport, hemresa om föraren drabbas har jag inte sett i någon assistansförsäkring som brukar ingå eller som tillval i husbilsförsäkringen. De brukar bara gälla bärgning till närmaste verkstad.
Vänder sig till dom som köper massa extra försäkringar o tillägg på Elgiganten o mediamarkt gissar jag.I mina ögon är dessa erbjudanden endast en dyr och onödig självriskeliminering, som Stefan skriver. Hemma hos oss åker de direkt i papperskorgen.
Tommy
Men den där servicen hade du fått även utan assistansförsäkring, men då till kostnaden för självrisken, i vårt fall 1500 kr.Alla försäkringar är olönsamma om man har tur.
Själv fick jag ett rejält däckhaveri för ett par år sedan. Har Falcks räddningsförsäkring så jag ringde dem. Han som svarade beklagade att det kunde dröja lite innan de var på plats. Jag undrade hur länge. Kanske drygt en halvtimma blev svaret och det stämde bra. Vi blev bärgade till en däckverkstad som slog upp portarna när vi anlände. Däcket havererade kl 16 en söndagseftermiddag. Kl 18 rullade vi vidare med 2 nya däck, det visade sig att ett till var skadat.
Ja det har ju blivit en del i försäkringspremier under åren men trygghetskänslan får för mig ha ett pris.
Har alla försäkringsbolag sådana avtal med däckfirmor att de öppnar en söndagseftermiddag?Men den där servicen hade du fått även utan assistansförsäkring, men då till kostnaden för självrisken, i vårt fall 1500 kr.
Tommy
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons