• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Arlanda & husbil

Hasseg

Välkänd medlem
Medlem
Ort
Karlstad
Vi skall snart flyga till Kanarieöarna
Vi tänkte ta husbilen till Arlanda och parkera den där.
Jag har skrivit och frågat swedavia om man kunde ställa en mindre husbil
Fick till svar att det inte finns platser för husbil
Men när jag tittar i kväll finns flera som har maxhöjd som överstiger våran husbil
Så nu till frågan om nu någon tagit sin husbil och parkerat på Arlanda har det funkat för er?
Mvh Hasse o Annika
 

Bilagor

  • arlanda.jpg
    arlanda.jpg
    593,1 KB · Visningar: 19
Vi skall snart flyga till Kanarieöarna
Vi tänkte ta husbilen till Arlanda och parkera den där.
Jag har skrivit och frågat swedavia om man kunde ställa en mindre husbil
Fick till svar att det inte finns platser för husbil
Men när jag tittar i kväll finns flera som har maxhöjd som överstiger våran husbil
Så nu till frågan om nu någon tagit sin husbil och parkerat på Arlanda har det funkat för er?
Mvh Hasse o Annika
Hej.
Det finns flera parkeringar runt Arlanda som tar emot husbilar,de har busstransport till och från terminaler,så inget problem parkera husbil där.T.e.x Måby,Benstocken,Lindskrog och några andra.I vissa kan man sova i husbilen om man landar sent och vill inte köra eller kommer på kvällen och flyget går på morgonen.
Mvh.

Mvh.
 
Senast ändrad:
Hej.
Det finns flera parkeringar runt Arlanda som tar emot husbilar,de har busstransport till och från terminaler,så inget problem parkera husbil där.T.e.x Måby,Benstocken,Lindskrog och några andra.I vissa kan man sova i husbilen om man landar sent och vill inte köra eller kommer på kvällen och flyget går på morgonen.
Mvh.

Mvh.
Vi tänkte åka upp kvällen innan och då sova i bilen över natten, jag har nu skrivit och frågat Benstocken får vi se vad dom säger
Tack för tipset
Mvh Hasse
 
Vi stod med vår husbil på ARN långtidsparkering under drygt 2 veckor i Mars 2023. Fick sova i bilen inne på det bevakade området före och efter flygresan. Hade el första natten, de satte sen i elkontakten några dagar innan vi kom tillbaka. All personal trevliga och hjälpsamma.
De kan dock ha fullt under högsäsong. Kolla med dem i god tid så kanske de kan hjälpa till.
 
Vi frågade på Gardermoen vilken parkering vi kunde stå med husbilen, blev hänvisade till ett område med gångavstånd till terminalen
Vi anländer ca 23.00 flyget går 09.00 nej vi frågade inte om vi fick sova i husbilen men kanske vi blundar lite :)
På Benstocken fick vi inte sova i husbilen i väntan på flyget. De fixade så vi fick stå utanför deras verkstad på natten.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen