• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Apple TV

Umebo

Välkänd medlem
Medlem
Hej. Jag köpte el dosa från Wifi.se till min Apple TV men det funkar inte så man får väl fortsätta att använda omvandlaren som redan finns. Men det finns dom som har en generation av Apple TV som det funkar bra för. Men dom senaste generationerna kräver riktiga sinusvågor skulle tror att om man inte vill använda den stora omvandlaren om den inte har riktiga sinusvågor så kan man köpa en liten omvandlare från 12v - 230 v med riktiga sinusvågor.
Mvh Umebo

@Umebo ursäkta jag hade fel det är tydligen 230VAC in på apple tv

Hittade denna text på wifi.se
Mvh
Anders

Strömadaptern ansluts till Apple TV:ns AC-port och ansluts sedan direkt till valfri USB-port. USB porten måste ge 900 mA vilket ges av de flesta moderna TV apparater.

OBS! (Fungerar på de flesta Apple TV modeller förutom den senaste modellen som kom ut i slutet på 2022 samt vissa väldigt gamla apple TV modeller samt modell A 1842). Alltså, köper du en ny Apple TV nu, så fungerar den inte.
Vi har också märkt att vissa äldre modeller inte fungerar. Den modell det alltid fungerar på är A2169.

USB-portar tillhandahåller en matningsspänning på 5 volt DC (med en tolerans på ±0,25 volt för att fungera korrekt) och lämnar från 500 mA för USB 2.0 (900 mA för USB 3.0, 1.5 A för USB 3.2).

(OBS GLÖM INTE ATT LADDA LITIUMBATTERIET FÖRE FÖRE ANVÄNDNING)

APPLE TV ADAPTER FÖR USB / 12 VOLT - APPLE TV 12 VOLT / USB mängd
1
Lägg till i varukorg

Beskrivning Ytterligare information
Beskrivning
Om du äger en Apple TV och använder den på en bildskärm eller tv behöver du oundvikligen två kablar för att kunna ansluta digitalboxen: en nätkabel för uttaget och en HDMI-kabel för bild- och ljudsignalen. Denna omständighet kan leda till ett inte särskilt estetiskt utseende, särskilt med väggmonterade tv-apparater.

Denna adapter gör så att gör att du kan använda din TV:s USB port istället för att använda 230 volt uttaget.

Denna USB-strömkabeln ansluts till Apple TV:ns AC-port och ansluts sedan direkt till valfri USB-port på TV:n eller bildskärmen för att dra ström. USB porten måste ge 900 mA vilket ges av de flesta moderna TV apparater.

(Fungerar på alla Apple TV modeller förutom version 3, dvs den senaste modellen som kom ut i slutet på 2022)

USB-portar tillhandahåller en matningsspänning på 5 volt DC (med en tolerans på ±0,25 volt för att fungera korrekt) och lämnar upp till 500 milliampere för USB 2.0 (900 mA för USB 3.0, 1.5 A för USB 3.2).

@Umebo ursäkta jag hade fel det är tydligen 230VAC in på apple tv

Hittade denna text på wifi.se
Mvh
Anders

Strömadaptern ansluts till Apple TV:ns AC-port och ansluts sedan direkt till valfri USB-port. USB porten måste ge 900 mA vilket ges av de flesta moderna TV apparater.

OBS! (Fungerar på de flesta Apple TV modeller förutom den senaste modellen som kom ut i slutet på 2022 samt vissa väldigt gamla apple TV modeller samt modell A 1842). Alltså, köper du en ny Apple TV nu, så fungerar den inte.
Vi har också märkt att vissa äldre modeller inte fungerar. Den modell det alltid fungerar på är A2169.

USB-portar tillhandahåller en matningsspänning på 5 volt DC (med en tolerans på ±0,25 volt för att fungera korrekt) och lämnar från 500 mA för USB 2.0 (900 mA för USB 3.0, 1.5 A för USB 3.2).

(OBS GLÖM INTE ATT LADDA LITIUMBATTERIET FÖRE FÖRE ANVÄNDNING)

APPLE TV ADAPTER FÖR USB / 12 VOLT - APPLE TV 12 VOLT / USB mängd
1
Lägg till i varukorg

Beskrivning Ytterligare information
Beskrivning
Om du äger en Apple TV och använder den på en bildskärm eller tv behöver du oundvikligen två kablar för att kunna ansluta digitalboxen: en nätkabel för uttaget och en HDMI-kabel för bild- och ljudsignalen. Denna omständighet kan leda till ett inte särskilt estetiskt utseende, särskilt med väggmonterade tv-apparater.

Denna adapter gör så att gör att du kan använda din TV:s USB port istället för att använda 230 volt uttaget.

Denna USB-strömkabeln ansluts till Apple TV:ns AC-port och ansluts sedan direkt till valfri USB-port på TV:n eller bildskärmen för att dra ström. USB porten måste ge 900 mA vilket ges av de flesta moderna TV apparater.

(Fungerar på alla Apple TV modeller förutom version 3, dvs den senaste modellen som kom ut i slutet på 2022)

USB-portar tillhandahåller en matningsspänning på 5 volt DC (med en tolerans på ±0,25 volt för att fungera korrekt) och lämnar upp till 500 milliampere för USB 2.0 (900 mA för USB 3.0, 1.5 A för USB 3.2).
Hej. Ja allt är nog bra men hur jag än gör och försöker så får jag den inte att fungera men nu har jag provat med nästa som kom med PostNord och den funkar inte heller så jag har för ny Apple dosa för att den ska fungera tyvärr. Jag har läst det oxå men det hjälper inte.
Mvh Umebo

Bara som information. Det går relativt enkelt att bygga om Apple Tv så att den fungerar både på 230 och 12V. Men då har man ju ingen garanti som gäller.

Jag bygde om äldre generation Apple TV (tror det var G3) till 12V och hade det bra i flera år tills uppdatering av Apple TV G3 upphörde. Det första som försvann var TV4 Play, sen var det dags för inköp av smart TV (Dethlefs LTC förslag) som vi har testat hemma. Nu får vi stå ut i 5 veckor tills det är dags att börja rulla söderut och testa TV'n i skarp läge.

Senast ändrad:
Jag har Apple TV modell a1842 den fungerar det på har även en
mycket äldre men den har jag inte provat på

Hej. Oavsett hur man gör så finns det problem. Jag byggde om den första vi hade sen slutade den funka den andra funkade tills det blev något så hände vet inte vad och den som köptes till jul 2022 funkar inte med Wifi.se El adapter vad felet är vet inte jag men så är det så jag löser det med en omvandlare som har riktiga sinusvågor och är liten för att inte behöva använda den stora omvandlaren. Tackar för visat intresse och hjälp.
Mvh Umebo

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen