• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Annonser

Vi får pengar för att de visas och vi får även om man klickar på annonser.
Så det är för båda. Antagligen ger klick mer än visningar, men Google är lite luddiga med förhållandet mellan dem.
Det verkar i alla fall klart att vi täcker serverkostnaden och får en del över på de annonser som visas nu.

Detta är ett dels ett test för att se effekten och ett sätt för oss som nystartade att inte vara helt beroende på donationer, även om båda är viktiga inkomstkällor.

Detta året är medlemskapet gratis och en tanke är att de som betalar för medlemskap nästa år får reklamfritt som en av de fördelar ett medlemskap ger. Detta är bara ett förslag och inget som beslutats, vi har ju tid att återkomma till det.

Senast ändrad:
Jeg har nå testet endel, og det ser ut til at de fleste visningene gir ett øre mens et klikk på annonsen gir et par øre. Min bruk av sidene med avslått adblocker har så langt gitt litt over 4 kroner på noe over en uke, så på årsbasis skulle det tilsvare et par hundre kroner. Oppfrisking av en side telles ikke selv om en får en ny annonse.

När internet kom jo jag är ju gammal nog att veta var ju med från början. Då var jag ganska förvånad att allt var gratis men det var det ju inte egentligen, förstod man det var bara så att reklamen blev omfördelad.
Ganska knepigt egentligen om man tänker på det, hur mycket skulle en vara kosta om man tog bort reklam och skatt på skatt egentligen?
Skulle inte Sverige egentligen vara självförsörjande på både mat och el om man inte reglerade det hela.
Ja jag är ju sån att är jag tvungen att se annonser för en vara så ger jag mej sjutton på att det ska i varje fall inte jag köpa, man är ju inte hjärntvättad eller hur?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen