Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Den gäller bara i Frankrike så i Spanien behöver du inte ha denDrog igenom Spanien idag och såg att flera spanska långtradare som hade en spansk variant på dessa skyltar.
Så frågan är måste man ha denna i Spanien eller gäller den franska i bägge länderna o vice versa
Tommy vet du?
Jo men tydligen finns det en spansk med behöver man ha den Det var min frågaDen gäller bara i Frankrike så i Spanien behöver du inte ha den
Mvh Lasse
Det vet jag men tydligen finns en fransk och en spansk Den spanska visar e lastbil som backar på en cyklist i det blinda hörnetSamma storlek samma färger men text på spanskaDen gäller enbart för bilar över 3.5 ton
Drog igenom Spanien idag och såg att flera spanska långtradare som hade en spansk variant på dessa skyltar.
Så frågan är måste man ha denna i Spanien eller gäller den franska i bägge länderna o vice versa
Tommy vet du?
Kommer det att vara godkänt i Frankrike också tro. Det borde ju vara bra om man klarade sig med bara ett. Mvh LasseVisa bilaga 5768
Har själv aldrig sett märket på någon bil, men läste redan i höstas om det frivilliga märket, som då lanserades.
Det nya frivilliga märket som getts ut av DGT, motiverades med att ”ny överträdelse” kommer att bestraffas med 200 Euro och som syftar till att öka medvetenheten om den farliga döda vinkeln.
Vad den där ”ny överträdelse” var för något förstod jag aldrig och har inte heller läst något den senaste tiden.
Klart är i alla fall att det är helt frivilligt att klistra på varningsmärket på din bil.
Kör försiktigt, när ni nu styr norrut!
Tommy
Tyvärr kan du nog glömma det, det är nationella initiativ. Hade man samordnat det i Bryssel hade det varit något annat.Kommer det att vara godkänt i Frankrike också tro. Det borde ju vara bra om man klarade sig med bara ett. Mvh Lasse
Det är ju inget krav på skyltarna på Iberiska halvön, däremot i Frankrike för bilar över 3,5 ton.Körde hem från Spanien/Portugal i veckan. Noterade att det är lite si och så med efterlevandet till denna i mitt tycke snurriga dekal. Att det finns många husbilar/lastbilar som inte har dekalen. Min icke vetenskapligt säkerställd analys borde vara ungefär 70/30 till de som har dekalen. Hsr heller aldrig fått något bevis för att någon blivit bötfälld för utebliven dekal. Min erfarenhet , vi reser på iberiska halvön 7 månader om året och pratar med likasinnade husbilsåkare.
Tråden handlar om skyltar i Spanien och du nämnde "Spanien/Portugal" och "på iberiska halvön 7 månader om året" så jag kanske missförstod dig när jag antog att du skrev om skyltarna i Spanien. Därav min kommentar.För att ta sig till Iberiska halvön så finns det nog bara tre vägar att ta dit. Två av dom är med båt och en utan båt. Dvs man måste då köra genom Frankrike. Då de flesta av oss som tillbringar vinterhalvåret där nere tror jag använder landvägen dit så förstår jag inte kommentaren om att att det inte gäller Iberiska halvön. Jag började åka husbil 1977 på kontinenten och är ganska uppdaterad på vad som gäller. Men tack ändå för påpekandet om var dessa skyltar skall användas.
Ja självklart ska vi svenskar rösta i franska valet.Om man tycker att..dekal..lagen...I Frankrike är snurrig..så bör man ju passa på just idag för att försöka påverka och få till en förändring. Passa på och rösta i det franska presidentvalet....vallokalerna är öppna.
Trådtiteln är Angles Mortes. Det är Frankrike vad jag kan förstå.Tråden handlar om skyltar i Spanien och du nämnde "Spanien/Portugal" och "på iberiska halvön 7 månader om året" så jag kanske missförstod dig när jag antog att du skrev om skyltarna i Spanien. Därav min kommentar.
Kanske första inlägget kan anses som en indikation på vad trådskaparen anser att tråden ska handla om. Jag har redan skrivit att jag kanske missförstod dig. Nu kommer inga fler kommentarer från mig på dina inlägg i denna tråd.Trådtiteln är Angles Mortes. Det är Frankrike vad jag kan förstå.
Trådskaparens frågeställning är nog gäller spanska skyltar bara i Spanien o franska bara i Frankrike?Kanske första inlägget kan anses som en indikation på vad trådskaparen anser att tråden ska handla om. Jag har redan skrivit att jag kanske missförstod dig. Nu kommer inga fler kommentarer från mig på dina inlägg i denna tråd.
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons