• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Alla har en åsikt om husbilsturisterna - även tranorna

Tommy Dynér

In Memoriam
Medlem
Ort
Söderhamn
Är rubriken på en artikel som jag hittade i Hällekis Kuriren, som jag f.ö. aldrig tidigare hört talas om.

Det är Falköpings kommun som vill veta mera om oss som åker omkring i husbilar och man passar på att intervjua husbilsåkarna som besöker årets trandans vid Hornborgasjön.

I år ska det djupdykas i frågorna om husbilsturismen vid Trandansen samt ges en unik inblick i vad som sker bakom kulisserna vid succén med tranorna vid Hornborgasjön.

Varje år besöker över 100 000 besökare Trandansen under en period på fyra veckor när tranorna dansar. Upp till tusen av dessa kommer med sina husbilar och ställer sig på Trandansens parkeringsplats. Husbilsägandet har ökat stort under pandemin.

- Vi är nyfikna på vilka de är som besöker Trandansen, vad de gör mer under sitt besök och om de t.ex. går på restauranger och besöker gårdsbutikerna, säger Anna Martinez, verksamhetsutvecklare i hållbar turism på Falköpings kommun.”

Hoppas att det mynnar ut i en ökad förståelse för våra behov och insikten att vi är en närande grupp besökare för den lokala ekonomin.

Tommy
 
Såg några flamingos idag vid havet och i santa polas saltsjöar finns det ett antal, men det är ingen som glor på dom fast de är nog en aning finare och skulle dom komma till sjön skulle det nog bli uppståndelse.
Jag tycker att man enkelt kan kosta på undersökningar och sån men att fixa ställplatser verkar svårare.
Skulle nog gå att få coop viberga i finspång att anslå en del av jätteparkeringen till några gratis ställplatser Husbils tvätt resauranger och mat och kafeteria i närheten finns ju redan Bara lite målade linjer och en skylt som behövs till att börja med!
 
Är rubriken på en artikel som jag hittade i Hällekis Kuriren, som jag f.ö. aldrig tidigare hört talas om.

Det är Falköpings kommun som vill veta mera om oss som åker omkring i husbilar och man passar på att intervjua husbilsåkarna som besöker årets trandans vid Hornborgasjön.

I år ska det djupdykas i frågorna om husbilsturismen vid Trandansen samt ges en unik inblick i vad som sker bakom kulisserna vid succén med tranorna vid Hornborgasjön.

Varje år besöker över 100 000 besökare Trandansen under en period på fyra veckor när tranorna dansar. Upp till tusen av dessa kommer med sina husbilar och ställer sig på Trandansens parkeringsplats. Husbilsägandet har ökat stort under pandemin.

- Vi är nyfikna på vilka de är som besöker Trandansen, vad de gör mer under sitt besök och om de t.ex. går på restauranger och besöker gårdsbutikerna, säger Anna Martinez, verksamhetsutvecklare i hållbar turism på Falköpings kommun.”

Hoppas att det mynnar ut i en ökad förståelse för våra behov och insikten att vi är en närande grupp besökare för den lokala ekonomin.

Tommy
Hum.. vad kan man göra vid Trandansen..? Har man parkerat Husbilen så man kommer loss om
det blir vått så tittar man på Tranorna.
Vi åker ingenstans utan står på platsen något dygn troligen och far sedan dit näsan pekar men oftast upp på Ålleberg med sin enkla fina plats och sin Restaurang

När vi hade Husvagnar så ställde vi dit vagnen, tittade på Tranor, sedan tog vi Pb och körde runt lite, fanns inte heller på den tiden före 2001
några Restauranger i området vad jag minns.
Bjurums Kyrka blev välbesökt den ligger fint på kullen.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen