• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Resmål Alicante – pärlan på Costa Blanca av Expressen 2023.01.24

Raasken

Välkänd medlem
Medlem
Ort
Ljungby
För oss, som hela tiden går och längtar efter både resa och dito sällskap...
Mycket av både fakta och bra länkar.

Det finns förstås andra tidningar och andra resmål... Mvh PK-avd :)

 
Senast ändrad:
Scrollade man ner i samma artikel så hittade man liknande artikel om Nerja. Nerja verkar fint, men ser ut att vara kymigt med ställplatser nära stan (gångavstånd)
Eftersom jag är i Nerja minst 2 gånger om året, på väg nu i 3 månader, har tillgång till en av sönernas lägenhet. Finns inga ställplatser i Nerja, men man diskuterar i kommunen att anlägga en ställplats, när vet jag inte och var i Nerja vet jag inte. Man har insett att man missar en del turister. Husbilar kör om kring i Nerja, men de har ingenstans att stanna i stan. Skulle man hitta en laglig parkering har man fått en vinstlott. P-platser är mycket eftertraktade även av inhemska befolkningen.
 
Vi är i Alicante när min son har ledigt från jobbet och kommer med barnbarnen. Trevligt att träffas över dagen men vi blir glada även när vi lämnar Alicante. Fin stad men också mycket annat konstigt som följer med i en stad med direktflyg från andra metropoler. Man läser ofta om knarkbeslag, rån, husokuppationer och Guardia civil ingripanden. Inte värt enligt vår åsikt, vi trivs betydligt bättre på lite ”avstånd” från händelsernas centrum, kanske något som följer med ”åren”?
 
Jag har svårt med städer mår fysiskt dåligt och har så gjort i hela livet, men man undrar var ni bor eftersom det är bättre fricamping i santa pola?
Vi bor i Albir (mellan GB dominerat Benidorm och Altea, Tommy’s residens), 8 mil från Bahia/dig och betalar det dubbla för att slippa hundar och en del annat. Hör av dig när du är i krokarna så ska jag/vi guida dig på området.
 
Jag läste om det stället innan jag åkte ner var några som skrev om det, men fick klart för mej att det knappast passar min plånbok och än mindre nu när kronan är så dålig. Kallt ute 2,6grader i sjunkande och betydligt lägre än spåmännen förutsäjer kanske de är köpta av turistnäringen. Faktiskt varmare nu hemma utomhus än här. Fast ingen risk för snö??
 
Scrollade man ner i samma artikel så hittade man liknande artikel om Nerja. Nerja verkar fint, men ser ut att vara kymigt med ställplatser nära stan (gångavstånd)
Vi var i Nerja nu i höst, det finns en camping som vi stod på med gång eller cykelavstånd i till Nerja ca 1,5 km efter stranden
Det finns också parkering vid stranden mitt imot camping, som flera husbilar stod men tror inte det är avsett att övernatt där även om poliserna inte brydd sig alls när vi var där
 

Bilagor

  • nerja.jpg
    nerja.jpg
    930,2 KB · Visningar: 36
  • _MG_9526.jpg
    _MG_9526.jpg
    3,4 MB · Visningar: 35
  • _MG_9527.jpg
    _MG_9527.jpg
    4 MB · Visningar: 35
  • _MG_9535.jpg
    _MG_9535.jpg
    3,9 MB · Visningar: 31
  • 20231021_161402-Redigera.jpg
    20231021_161402-Redigera.jpg
    1,9 MB · Visningar: 30
  • 20231021_162603-Redigera.jpg
    20231021_162603-Redigera.jpg
    2,8 MB · Visningar: 30
  • 20231021_170314-Redigera.jpg
    20231021_170314-Redigera.jpg
    2,3 MB · Visningar: 30
  • PA240179.jpg
    PA240179.jpg
    3,8 MB · Visningar: 33
Vi var i Nerja nu i höst, det finns en camping som vi stod på med gång eller cykelavstånd i till Nerja ca 1,5 km efter stranden
Det finns också parkering vid stranden mitt imot camping, som flera husbilar stod men tror inte det är avsett att övernatt där även om poliserna inte brydd sig alls när vi var där
Den campingen har vi också varit på. Tyvärr kom vi för sent för att kunna plocka avokado ;)
 
Den campingen har vi också varit på. Tyvärr kom vi för sent för att kunna plocka avokado ;)
Men vi plockade 2 från träden dom fick mogna i bilen. Man sålde även i receptionen 3€ kg. Bananerna var inte mogna. Vi tyckte mycket om den lilla camping pratade med flera som varit här många år. Man betalde 600€ månaden. Men det är långt att åka blir nog att vi stannar runt Alicante nästa år om vi hittar någon bra camping
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen