• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Fråga ACSI, måste man köpa både katalog och app?

MargaretaNomadliv

iSuppleant
Medlem
Ort
Sète, France
Jag sliter mitt hår. Har köpt nästa års ACSI som vanligt och fått en diger katalog på posten. Så onödigt.
Tog för givet att jag med registrering av kortet kunde komma åt samma info via deras app, men så verkar det inte vara?
Måste jag köpa både katalogen och ett extra abonnemang för åtkomst till appen??
 
Jag har bara killgooglat detta, men om jag förstår det rätt så laddar man ner appen gratis, hittar en kod på asci-kortet som ska skrivas in på en sida hos asci.
Downloading the app is free, but in order to use the campsite information (or the campsite and motorhome pitch information) in the app, you must first purchase access. To purchase this access, you need a unique purchase code. This code can be found on the back of your CampingCard ACSI discount card. Enter the code on this page and you will be redirected to a special order form. On the order form you will be able to choose between the package with only campsite information or the package with both campsite and motorhome pitch information.
Lycka till. :)
 
Jag har bara killgooglat detta, men om jag förstår det rätt så laddar man ner appen gratis, hittar en kod på asci-kortet som ska skrivas in på en sida hos asci.

Lycka till. :)
Tack! Det bekräftar att jag måste köpa till access till själva appen. Nyckelorden här är "order form" och "choose between the packages". Så jag har alltså ett kort med en kod, en katalog, jag har registrerat kortet enligt alla konstens regler och jag har laddat ner appen – och nu måste jag köpa till ett abonnemang som öppnar sökfunktionen i appen. Suck.
Det är egentligen inte kostnaden jag irriterar mig på, utan det otydliga och försåtliga sättet att sälja på oss tjänster bit för bit, så att säga.
Och så tycker jag, trots att jag är från pappersbruksbältet, att det är helt galet att det inte går att komma undan katalogen och gå enbart på appen från början. Eller kan jag det nästa gång? Kan Joakim eller någon annan killgoogla? För min tjejgoogling av ACSIs svårtydda säljsajt räcker inte långt här ...:oops::)
 
Jag sliter mitt hår. Har köpt nästa års ACSI som vanligt och fått en diger katalog på posten. Så onödigt.
Tog för givet att jag med registrering av kortet kunde komma åt samma info via deras app, men så verkar det inte vara?
Måste jag köpa både katalogen och ett extra abonnemang för åtkomst till appen??
Om jag läser rätt behöver man inte köpa katalogen.



Tycker också att det bekräftas av texten nedtill på den länkade sidan, som beskriver katalogen som ett alternativ:

1702567743610.png
 
Senast ändrad:
För 4-5 år sedan skrev jag ett brev till ACSI och påtalade att det var säkert flera än jag själv som skulle uppskatta att slippa böckerna. Bad inte om ett lägre pris, argumentet var bara att det kändes fel med tjocka onödiga böcker i dagens miljödebatt, om den stora omställning, som krävs för att skapa ett hållbart samhälle.

Fick ett trubbigt svar om att böckerna var inte bara viktiga för produkten, de var även mycket populära bland ACSI’s kunder.

Jaha, tack då sa jag och avslutade mitt abonnemang och har levt utan dem sedan dess.

Tommy

Edit: Ser Mats S och jag skrev samtidigt. Är det så att man nu har kommit ikapp utvecklingen i omvärlden på ACSI, så är vi intresserade igen eftersom produkten är bra,
 
Senast ändrad:
Om jag läser rätt behöver man inte köpa katalogen.



Tycker också att det bekräftas av texten nedtill på den länkade sidan, som beskriver katalogen som ett alternativ:

Visa bilaga 34954
Jamen det där var ju äntligen begripligt! Vete tusan vilka sidor jag var och härjade på, för där var den omöjligt att reda ut vad som egentligen gällde. Tack för det!
 
För 4-5 år sedan skrev jag ett brev till ACSI och påtalade att det var säkert flera än jag själv som skulle uppskatta att slippa böckerna. Bad inte om ett lägre pris, argumentet var bara att det kändes fel med tjocka onödiga böcker i dagens miljödebatt, om den stora omställning, som krävs för att skapa ett hållbart samhälle.

Fick ett trubbigt svar om att böckerna var inte bara viktiga för produkten, de var även mycket populära bland ACSI’s kunder.

Jaha, tack då sa jag och avslutade mitt abonnemang och har levt utan dem sedan dess.

Tommy

Edit: Ser Mats S och jag skrev samtidigt. Är det så att man nu har kommit ikapp utvecklingen i omvärlden på ACSI, så är vi intresserade igen eftersom produkten är bra,
Varför så blygsam, hade du varit kvällstidningsredaktör hade du sagt "När iHusbil griper in!" ;):)
 
Jag som inte hade digitalt abbonemang fick under hösten möjlighet att kostnadsfritt ändra detta. Gjorde så men det verkar som om det inte börjar gälla förrän 1 januari, hoppas att det funka då.

Hälsningar
Peter
Hade du alltså fått katalogen för 2024 redan? Eller ändrade du från ett löpande katalog-abonnemang till ett digitalt?
 
Hade du alltså fått katalogen för 2024 redan? Eller ändrade du från ett löpande katalog-abonnemang till ett digitalt?
Jag ändrade från ett löpande och har inte fått något utskick för 2024 vare sig kort eller katalog, men de har debiterat årskostnaden på mitt kort. Jag har inte heller fått access till det digitala kortet men hoppas på att det funkar from 1/1.

Hälsningar
Peter
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen