• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

4G router RUT240 uppkoppling

Håkan J

Aktiv medlem
Medlem
Ort
Uppsala
Har en RUT240 med ett Telia telefonkort. Routern kopplar upp o kan i smart tvn se youtube men inte logga in där. Kan inte logga in på Play butik o Youtube. Kan heller inte använda Appletv som säger ”inget nät”.
Kan det vara så att Teliakortet för telefon inte ger tillåtelse för detta utan jag måste ha ett surfkort?
Bilen är ny så det kan även vara tvn.
 
Har en RUT240 med ett Telia telefonkort. Routern kopplar upp o kan i smart tvn se youtube men inte logga in där. Kan inte logga in på Play butik o Youtube. Kan heller inte använda Appletv som säger ”inget nät”.
Kan det vara så att Teliakortet för telefon inte ger tillåtelse för detta utan jag måste ha ett surfkort?
Bilen är ny så det kan även vara tvn.
Hej. Vi har oxå samma router men har inte något problem med Appldosan men vi har hdmi kabel mellan enheterna så det kanske beror på det men jag vet inte.
Mvh Lasse
 
Kan henge sammen med bruk av flere NAT nivåer som fungerer ok for ren surf, men blir et problem med toveis protokoller som brukes for pålogging. Har for telefon opplevd 3 NAT utenpå hverandre, det å se dette krever spesielle app i telefoner.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen