• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

3’s senaste telefonförsäljning, varning

Marianne & Ranko

Välkänd medlem
Medlem
Jag blev uppringd igår en fredag e.m. från en kille som försökte utge sig från Telenor (vår operatör). Han säger så här, ”ni har 3 abonnemang hos Telenor, jag kan ge er bättre villkor”. Sen frågade han, ”vad betalar ni totalt för detta”? …”OK då, jag ska ge er 200kr billigare abonnemang”. Vad trevligt svarade jag, vad innebär det? ”Ja, snart har ni er 3 abonnemang”… Hallo, vad menas med det, vi har redan tre abonnemang, mitt, Mariannes och modemkort? ”Nej, ni får abonnemang hos ”3”, 200kr billigare än hos Telenor…”.

Tur att vi redde ut det innan jag tagit min kvällsglögg annars kanske jag hade varit lycklig kund hos ”3” nu. Vilka fula fiskar, håll er vakna…

För att se detta ur en ljus synvinkel så kan ni använda detta mot Telenor.
Uppfattar Telenor som att de vill ha kvar sina kunder och bra att ha att göra med så vi kunde sänka vårt ordinarie pris med X antal hundralappar. Nackdelen är att vi nu måste ringa en gång per år till Telenor för annars återgår priset till det normala.

Den ene operatören är nog inte bättre än den andre.... eller den tredje?
Själv blev jag smått frustrerad över prishöjningar i mitt nu pågående abonnemang.
Kontaktade ett annat bolag med förankring i väster och lyssnade av deras prisfilosofi.

Jo, det var inga problem, upplyste säljaren, jag kan lägga upp dig direkt!
Nä, svarade jag, jag vill först jämföra kostnaderna innan jag tar ett beslut.
Säljaren tjatade sig nästan fördärvad och ville få till ett snabbt avslut, men jag vägrade hårdnackat.

Tog istället kontakt med mitt nuvarande bolag i ett annat ärende och nämnde i förbigående,
att jag fått ett något bättre villkor av konkurrenten.

Det resulterade i, att jag på stående fot fick en förhöjd rabatt och slutpriset blev då till en klar fördel,
att stanna kvar i mitt gamla abonnemang, som jag nu haft ända sen barnsben...

Här kunde historien tagit slut. Men nu förhöll det sig på det viset, att jag snart får ett brev från konkurrenten i brevlådan.
I detta brev hälsas jag välkommen till mitt nya abonnemang enl avtal med överenskomna priser och utrustningspaket.
Detta till trots, att jag bestämt avböjt och vägrat signera något avtal via mobil/bankid.

Nåja, efter samtal med deras kundtjänst kunde jag få bekräftat, att min ångerrätt skulle träda in och "rädda" mig ur avtalet.
Varför det blev på detta vis, hade man ingen direkt synpunkt på - mer än kommentaren,
att en del säljare kanske blev "alltför ivriga" i jobbet att värva nya kunder - dvs sin egen profit, skulle jag vilja säga...

Så nu är jag fortsatt kund hos "moderbolaget" och inser att det ändå nu blev ett billigare alternativ i mitt fall och jämförelse.
Hade jag bytt bolag, hade det blivit lite som att pinka i byxorna. Billigare under smekmånaderna, men sedan dyrare i slutänden.
Jag får nog ta på mig dumstruten på huvudet för beslutet, att jag blir kvar i mitt abonnemang, både framledes och i evighet, amen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen