• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

• 🌸 Vårens stora husbilsträff med iHusbil! 🌸

Packa husbilen och gör er redo för gemenskap, god mat och härliga vårdagar!
    Vårens medlemsträff äger rum 1–3 maj 2026The Backyard – ett charmigt ställe bara 10 minuter väster om Lidköping.
    Läs mer och anmäl dig här.

Övervakningskamera uppdatering AI identifiering

Logga in för att dölja denna ruta:

Lasseboy

Välkänd medlem
Medlem
Gammal tråd men väcker lite liv i den.
Nån som har fått en uppdatering på sin kamera med AI-teknik identifierar objekt?
Har provat alla lägen, nu fick jag stänga av AI då den reagerad på allt och ingenting.
Har den på bara mänsklig rörelse och på minsta känslig men den reagerar på allt endå.
Rena skiten över går till gamla tekniken utan AI:mad:

Nu vet jag inte vilka märke/modell du avser, samt är den i husbilen?

Själv kör jag med Vstarcam 10st, (inomhus, motorstyrda) de har nog inte ai vad jag vet, men de är väldigt bra på att identifiera en människa, samt följa dem, väljer jag däremot att registrera rörelse så blir det mycket djur+människor som sparas, dock inga grenar mm. när det t.ex blåser.
På den i husbilen är alla rörelsevarningar avstängda, annars skulle den få spel speciellt när man åker, har den som både Dash Cam och övervakning inne i husbilen.

Senast ändrad:
Har tre st TP-link Tapo C220, inomhuskameror De har förutom vanlig rörelseavkänning också avkänning för person, husdjur och fordon. Har också ett antal olika ljudavkänning som krossat glas, gråtande bebis, hund o kattljud. Har testat och det fungerar väl. (Sen har jag inte mycket fordon inomhus, :cool: men jag har testat utomhus, så den egenskapen i deras utomhusmodeller funkar nog lika väl.)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in för att dölja denna.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen