• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Årets dyraste camping?

MickeP

Aktiv medlem
Medlem
Årets dyraste Camping?
Hittade denna i dag på HD. Tyvärr bakom betal vägg. Nu kan man undra om detta blir årets dyraste pris för att övernatta?

Tur att vi väljer själv var vi ska övernatta! 

Bilagor

• Screenshot_20230614-090006~2.png
    Screenshot_20230614-090006~2.png
    2,7 MB · Visningar: 122
Det är inte bara fråga om VAR man väljer att övernatta utan också NÄR. I detta fall är det en festival under helgen och efterfrågan gör att priset ökas från högsäsongs normala 390 kr/natt till 1750 kr för fredag till söndag. Högsäsong börjar 6/7 men en sådan här helg är verkligen "högsäsong".

Senast ändrad:
Det är som med priser under skolloven när det gäller skidåkning. Får man stor beläggning är det rätt prissatt. Sen kan man ju tycka det är dyrt o ett pris jag aldrig skulle betala. Kan ha mycket roligt för de pengarna

Ibland tro jag vi jämför Äpplen o Päron Apelviken camping tar 750 kr per dygn iallfall vad jag fått till mig o den är full med husbilar. Men det är högsäsong
Lågsäsong söder ut är billigare så då dra vi dit men högsäsong där är inte billigt heller, typ 54 euro + 9 per person + turistskatt ( prisexempel camping Barcelona)
Förra månaden drog vi runt längst kusten ner till typ Le HAvre i Frankrike o sedan via Alcace hem Normalpriset för en ställplats var nog runt 23 euro. Så generellt kändes det som ställplatspriser blivit dyrare överallt.
Sedan att SEK blivit en pesetas valuta gör ju inte saken bättre för oss .

Senast ändrad:
Jag hittade uppgifter i en norsk FB-grupp om denna plats, visserligen inte en campingplats, men en ställplats. En ställplats utan fullständig service, men så ska det ju kanske vara på en sådan. Men priset tycker jag var i saftigaste laget.

Jag hittade uppgifter i en norsk FB-grupp om denna plats, visserligen inte en campingplats, men en ställplats. En ställplats utan fullständig service, men så ska det ju kanske vara på en sådan. Men priset tycker jag var i saftigaste laget.

Men där finns en extraservice: lukten av torkad fisk!

2023_6_19_22_37_36.png

Nå ligger den plassen nesten ute i havet, og noen km lengre ut i Lofoten har en tettstedet Moskenes hvor det er en bedre og billigere plass noen hundre meter fra hamnen hvor fergen kommer fra Bodø.

Det är som med priser under skolloven när det gäller skidåkning. Får man stor beläggning är det rätt prissatt. Sen kan man ju tycka det är dyrt o ett pris jag aldrig skulle betala. Kan ha mycket roligt för de pengarna
Kan tänka mig att dom som reser till summer on tycker det är roligt.
Vad kan det vara som gör att nöjesutbudet är så varierat?
Men då det inte är min grej skulle jag inte åka dit om det var gratis medans jag hörna betalar för det jag gillar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen