Ni ska ju inte själva behöva vara experter på fjädringar.... i våras fick ni besked..av experter....att det går bra att köra!
Hela situationen är nog väldigt ovanlig...men också ovanlig för ett försäkringsbolag.... så det finns förmodligen inte så tydliga..regler o tidigare fall även för dem att luta sig mot.
Jag tror att man måste..kolla vad som står i det finstilta....
Jag tänker att ett sätt att tänka är nog att inte ha för bråttom att acceptera försäkringsbolagets förslag... om ni vill " överklaga " när ni kommer hem...kan det ev vara till er nackdel att ni accepterat...t ex att ni ska stå för parkeringskostnaden.
Genom att ställa upp o till vissa delar lova att hjälpa er...visar försäkringsbolaget att...de har ett ansvar. Frågan är....hur långt sträcker sig deras ansvar? Spontant tycker jag att frågan , vi har fått vår resa förstörd....är intressant.... ersätts detta? I så fall hur? Här skulle ju..hyrhusbil kunna vara ett förslag? Det finns andra frågeställningar i er situation. Så om det går är nog lite is i magen bra att ha....det hade varit bra att prata med någon som är mer insatt i försäkringsfrågor... förmodar att ni just nu bor i husbilen.