• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

App som kan visa hur man kört

Lasseboy

Välkänd medlem
Medlem
Har sett att några använder nån typ av rese app, de kan lägga ut sin rutt så alla ser hur de har kört ner till spanien.
Har för mig att det fanns en tråd om detta men hittar inte.
Men vilken app använder ni för att den ska kunna veta hur jag kör och sen få en kort bild/film som visar resvägen dag för dag!

TravelBoast har jag läst mig till att den heter, om det är den med en liten bil som kör runt på en karta du menar.
Har inte testat den själv men det ser ju gulligt ut.

Senast ändrad:
Jag behövde lägga in rutten manuellt på TravelBoast. Men det kanske finns någon funktion som lagrar rutten automatiskt? Vet dock inte hur det funkar.

Mange GPS kan lagre tracks, dette er den enkleste løsningen. Sjekk i din favoritt gps app om du kan slå på dette.
Det kalles timeline i maps appen i Android. Trykk på ikonet for deg selv og velg timeline, denne er standard kun lagret i telefonen nå. Var tidligere og tilgjengelig fra web. Andre apper kan vise flerdagers reiser sammenhengende.

I ”SweTrack” finns en funktion där man kan få en grov bild över en hel resa t.ex

IMG_3905.png

Jag brukar använda den för att få en bild över en resa. Sen dokumenterar jag varje dags resa mha maps.

Senast ändrad:
Geo Tracker - GPS tracker
sedan importera jag filen som blir till
TravelBoast

laddar upp filmen från Gran Canaria så blir det så här (tyvärr för stor fil gick inte ladda upp)
men försöker med några länkar. Min närmaste hemma tycker det är kul att vi laddar upp filmer på Facebook hur vi åkt osv..

Du kan titta på en liten snutt när det är husbil på facebook om jag delat rätt?

Här från Gran Canaria med personbil google drive

Geo Tracker - GPS tracker
sedan importera jag filen som blir till
TravelBoast

laddar upp filmen från Gran Canaria så blir det så här (tyvärr för stor fil gick inte ladda upp)
men försöker med några länkar. Min närmaste hemma tycker det är kul att vi laddar upp filmer på Facebook hur vi åkt osv..

Du kan titta på en liten snutt när det är husbil på facebook om jag delat rätt?

Här från Gran Canaria med personbil google drive
Snyggt, det är ungefär så jag tänkte i fall det blir en Europa resa i År!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen