• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

litiumbatteri vinter

Hasseg

iReferensgrupp
Medlem
Har lite funderingar angående litiumbatteri vintertid monterade under stolen i den lådan.
Om det är kallt ut mer än -20° blir det då tillräckligt i den lådan för att det ska ladda?
Vi använder bilen vintertid och vill inte ha något krångel utan bara tuta o köra
I dag har vi 2x80 amp men i vissa lägen räcker det inte till
Hoppas någon fattar vad jag menar
Mvh Hasse o Annika

Bilagor

• 20230309_201102.jpg
    20230309_201102.jpg
    585,3 KB · Visningar: 17
  • 20230309_201941.jpg
    20230309_201941.jpg
    242,8 KB · Visningar: 18
Senast ändrad:
Har lite funderingar angående litiumbatteri vintertid monterade under stolen i den lådan.
Om det är kallt ut mer än -20° blir det då tillräckligt varmt i den lådan för att det ska ladda?
Vi använder bilen vintertid och vill inte ha något krångel utan bara tuta o köra
Mvh Hasse o Annika
Det ska inte vara något problem, du får se till att lådan är ventilerad, dom flest har batterierna fastspända utan någon låda, men startar du med -20 i batterierna så tar det tid innan dom tar laddning.

Köp life po 4 med heat ( värme) så värmer det upp cellerna innan dem kan börja laddas
Om det är kallt ut mer än -20° blir det då tillräckligt varmt i den lådan för att det ska ladda?
Mvh Hasse o Annika

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons