Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Jag håller inte med.Jag har några TomTom som jag inte använder längre då min surfplatta med Google Maps fungerar perfekt.
I personbilen använder jag min smartphone också med Google Maps.
iHusbils husbilsplatser/tömningsplatser m.fl. fungerar ihop med Google Maps.
Har du en smartphone och/eller en surfplatta så klarar du dig perfekt med dessa.
Riktiga kartor har jag alltid som referens, helt oslagbart när man ska åka mindre vägar....Sedan är den fysiska kartan och kartboken alltid med!
Erfarenheterna är uppenbarligen olika. I min närhet har jag sett att Google Maps är i särklass sämst uppdaterad. Mer än 15 år efter att verkligheten ändrades är deras karta fortfarande fel, trots att felanmälning gjorts mer än en gång. Och i dagsläget hänvisar den till omvägar p.g.a. ”tillfälligt avstängd väg”. Den tillfälliga avstängningen upphörde för mer än en månad sedan. Det hela verkar inte ägnat att imponera, om man säger så.Google Maps har de i särklass bäst uppdaterade kartorna.
Gäller din kritik generellt, eller är det ett exempel i din närhet?Erfarenheterna är uppenbarligen olika. I min närhet har jag sett att Google Maps är i särklass sämst uppdaterad. Mer än 15 år efter att verkligheten ändrades är deras karta fortfarande fel, trots att felanmälning gjorts mer än en gång. Och i dagsläget hänvisar den till omvägar p.g.a. ”tillfälligt avstängd väg”. Den tillfälliga avstängningen upphörde för mer än en månad sedan. Det hela verkar inte ägnat att imponera, om man säger så.
Det är bara ett konstaterande av att det finns platser där Google Maps är uselt jämfört med de andra karttjänster jag använt. Så därför instämmer jag inte i att de är världsbäst. Jag vill inte tro att de felaktigheter jag upptäckt skulle vara de enda som existerar.Gäller din kritik generellt, eller är det ett exempel i din närhet?
![20251215_165431[2].jpg 20251215_165431[2].jpg](https://forum.ihusbil.se/data/attachments/45/45219-ae34f5c7bc1d40eed06e8b4c5762b11e.jpg?hash=rz9NLFLL7w)
![20251215_165600[2].jpg 20251215_165600[2].jpg](https://forum.ihusbil.se/data/attachments/45/45220-c58ee4b8d0a0ad328ba297a9e8b678bc.jpg?hash=6hz8hGsuHZ)
Japp. TomTom Go som app är också min favorit. Sygic har i princip samma kartor, men de har olika väg- ruttanvisningar. De är båda bra offline, särskilt TomTom, men uppkopplade laddar båda snabbt ner händelser på vägen. Här är Sygic snabbare.Uppkopplat eller inte. I den bilen jag har nu så kan jag välja på den som ingår i bilen, alltså Fiats system som är TomTom. Som inte är uppkopplad. Den är riktigt bra, jag är förvånad över min egen reaktion på hur bra den är. Den hittar Bexells talande stenar men inte Gunnars karusell. Där går även att sätta fordonets mått. Fördel med uppkoppling som med Google map är att man får veta om där är kö om man lagt upp en rutt. En bild på TomTom och en bild på Google map.
Visa bilaga 49739
Visa bilaga 49740
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons
Annons