• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

FD husbilsåkare numera Husvagnsåkare

”Whatever floats your boat” som man säger. Självklart skall du välja det som passar dig bäst. Husvagn har sina styrkor, så varför skulle någon gnälla? Hmm, vänta, visst det finns gnällspikar oavsett vilket val man gör.

Men från mitt håll får du bara lyckönskningar över att du tydligen hittat det som är rätt för dig.

Och du kan säkert hitta guldklimpar här som passar husvagnsåkare också.
Kör försiktigt!

Hej mitt namn är surtecruisers en del kanske kommer ihåg mig ? vissa har ingen aning ! Nåväl jag har konverterat till husvagn och undrar om detta är ok ? Just i skrivande stund befinner vi oss söderut !
Det är inte bara ok, det är win/win för alla parter. Vi har mycket att lära av varandra och om varandra! Vi har själv konverterat flera gånger under 35 år. 4 husbilar och 4 husvagnar. :) Det beror inte på att vi är ambivalenta, utan på att vi gillar både och. Ser det som två sidor av samma mynt. I vart fall för oss. Nu är vi inne på vår andra husbi i rad och så blir det nog i fortsättningen. Saknar dock ibland personbilen när man hittat nån pärla att ha som bas. Men den suveräna bekvämligheten vid ankomst och avresa, avgör till husbilens fördel för oss. Inte minst när man blir äldre.

Vi har testa Husvagn och hängde kvar i Husbilsforumet även vi, det är inte så mycket som skiljer.
Vi kändes oss lite friar med en bil som vi kunde åka dags etapper med när vi var i Kroatien.
Men över lag gillar vi Husbilslivet bättre.
Ska ni övervintra?
Kul om du kunde skriva lite om det i så fall och hur du upplever skillnaden.
Hade bäst!

Men va fantastiskt bra, jag har också husvagn och en Ducato 2021 som jag och frun har som transportbil när vi kör enduro.
Ett husbilsforum är en perfekt kombination för mig.
Skulle inte ni kunna lobba för att det skulle komma fler husvagnsåkare till forumet? iHusbil&Husvagn?
Eller är det som att svära i kyrkan?;)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen