• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Elektronik & media Hur ser jag att jag har Camper mode i Sygic?

Kjell

Välkänd medlem
Medlem
Sygic har extrapris på Camper Mode. Köpte detta tillägg idag via Sygics app. Tyvärr är kursen dålig så det blev lite dyrare än väntat.

Nu till min fråga. Hur ser jag att jag har Camper mode i Sygic och var gör jag inställningar i Camper mode? Visa gärna med bilder.

Kjell

Tillägg: Jag har Sygic Premium+.

Senast ändrad:
Lösning
Gjorde 5 försök att handla på Black Friday- erbjudande som jag fick via mail. Gjorde även försök direkt på webben utan att lyckas.

Tog kontakt med supporten som föreslog att jag skulle göra ett försök via sygics app i stället. Det fungerade bättre.

Går in i appen och trycker på strecken uppe till höger
IMG_4865.png

Väljer Sygic butik
IMG_4866.png

Och kommer då till erbjudandet
IMG_4867.png

Efter köp går jag åter till strecken uppe till höger
IMG_4866.png

och väljer Fordonsprofil
IMG_4868.png

Där väljer jag Husbil och fyller i alla uppgifter om bl.a längd, höjd, bredd, vikt……
IMG_4869.png

Jag fick betala 499 :-, så kursen måste vara ofördelaktig.
Gjorde 5 försök att handla på Black Friday- erbjudande som jag fick via mail. Gjorde även försök direkt på webben utan att lyckas.

Tog kontakt med supporten som föreslog att jag skulle göra ett försök via sygics app i stället. Det fungerade bättre.

Går in i appen och trycker på strecken uppe till höger
IMG_4865.png

Väljer Sygic butik
IMG_4866.png

Och kommer då till erbjudandet
IMG_4867.png

Efter köp går jag åter till strecken uppe till höger
IMG_4866.png

och väljer Fordonsprofil
IMG_4868.png

Där väljer jag Husbil och fyller i alla uppgifter om bl.a längd, höjd, bredd, vikt……
IMG_4869.png

Lösning
Nu vet jag inte hur du betalade, men jag har handlat en del i dollar via PayPal och de föreslår alltid att betala i SEK.
Gör man det blir det en dålig kurs. Senast föreslog den SEK 780 men jag betalade direkt i dollar - när jag kollade på banken så hade de dragit 720 (eller om det var 730Kr).

Jag misstänker att det är så generellt. Bäst är att betala i säljarens valuta (när det går) och låta den egna banken växla valutan.
Speciellt när det är från Euro, eftersom de inte få ta en extra avgift alls för det.

Betalningen skedde via det kort och konto som är kopplat till Apple-kontot. Jag behövde inte/kunde inte ange något annat betalningssätt. Beloppet kommer att finnas med på nästa faktura från Apple. Kanske är så att köp i Appstore alltid genomförs på detta sätt?

Betalningen skedde via det kort och konto som är kopplat till Apple-kontot. Jag behövde inte/kunde inte ange något annat betalningssätt. Beloppet kommer att finnas med på nästa faktura från Apple. Kanske är så att köp i Appstore alltid genomförs på detta sätt?
Köper du via Appstore, där du knutit ditt kort i förväg. Då få du oftast inte några val. Sen tror jag att du möjligen tjänat en 50-lapp! :giggle:

Nu vet jag inte hur du betalade, men jag har handlat en del i dollar via PayPal och de föreslår alltid att betala i SEK.
Gör man det blir det en dålig kurs. Senast föreslog den SEK 780 men jag betalade direkt i dollar - när jag kollade på banken så hade de dragit 720 (eller om det var 730Kr).

Jag misstänker att det är så generellt. Bäst är att betala i säljarens valuta (när det går) och låta den egna banken växla valutan.
Speciellt när det är från Euro, eftersom de inte få ta en extra avgift alls för det.
Jeg bruker ofte mitt Norske MasterCard Credit via PayPal, og velger alltid å handle i selgers valuta. PayPal bruker en valutakurs med sikkerhetsmargin når de konverterer. Forskjellen mot dagens kurs er ofte nesten 10% i PayPal sin favør. At belastningen og valutaberegningn sker opp til 45 dager senere er på min risiko.

Jag kan ha fel, men det verkar ju som att Camper Mode är ett köp inuti en app och då är det Apple-kontot med tillhörande kreditkort som gäller. Jag lyckades i alla fall inte genomförs ett vanligt kreditkortsköp trots 5 försök.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen