Har använt en Netgear M1 med 4G i husbilen som fungerar bra men har väldigt begränsad räckvidd särskilt utanför husbilen och fungerar inte i bostaden om man inte sitter i närheten av den. Mottagningen är hyfsad inne i husbilen och blir bättre utanför.
Tröttnade på den bristande mottagning/räckvidd och hittade på Amazon en TP-Link Deco BE 65 5G med WiFi 7 som går på 12 V.
Förvisso är den stor som en Torky rulle och drar lite mer ström än Netgearen men här är det inte problem med mottagning eller räckvidd då det är stora integrerade antenner.
Står i ett skåp med ventilation och har räckvidd långt bortom husbilen, likaså i bostaden. Inget behov av yttre antenner.
Spänningsmatning har jag valt att göra med en 12V dc/dc. Det är möjligt att det gått med fordonets 13,5-14,4 V.
Sim kortet sätts i botten på burken som saknar möjlighet för e-sim
Bortsett från den fysiska storleken så är det för mig den bästa lösningen och som fungerar hemma också
www.tp-link.com
Tröttnade på den bristande mottagning/räckvidd och hittade på Amazon en TP-Link Deco BE 65 5G med WiFi 7 som går på 12 V.
Förvisso är den stor som en Torky rulle och drar lite mer ström än Netgearen men här är det inte problem med mottagning eller räckvidd då det är stora integrerade antenner.
Står i ett skåp med ventilation och har räckvidd långt bortom husbilen, likaså i bostaden. Inget behov av yttre antenner.
Spänningsmatning har jag valt att göra med en 12V dc/dc. Det är möjligt att det gått med fordonets 13,5-14,4 V.
Sim kortet sätts i botten på burken som saknar möjlighet för e-sim
Bortsett från den fysiska storleken så är det för mig den bästa lösningen och som fungerar hemma också

5G BE9300 Tri-Band Whole Home Mesh Wi-Fi 7 System
Deco BE65-5G is the industry’s fastest Tri-Band 5G Whole Home Mesh WiFi 7 system, featuring the latest 5G, 6 GHz band, 320 MHz bandwidth, and 4K-QAM for a combined speed of up to 9214 Mbps.