Nu är vi i Corte, eller i Corti som det heter på Korsikanska. Vi står på campingen La Restonica här får man ha hund, verkar vara en del campingar på Corsica man ej får ha hund, vi provade först U Sogno, men där fick inga hundar vara. Corti är väldigt kuperat, många trappor, av olika typ har vi gått i på eftermiddagen här. Käns som en mycket trevlig ung stad i sinnet, kanske för att det är huvudsätet för Korsikas universitet.
På vägen ner från utsiktsplatsen gick vi förbi en bar där det satt många unga o dom spelade gitarr o sjung på korsikanska, o drack korsikansk pastis, men min fru o son ville gå tillbaks till campingen, när vi kom tillbaks gick jag o köpte pastis på baren på campingen o tog med den till husbilen! Sen grillade vi kyckling och till den åt vi en god sallad, o drack ett mycket gott korsikanskt rödvin.
Nu ska jag gå o diska.
Buona notte da Corti!
Anders
På vägen ner från utsiktsplatsen gick vi förbi en bar där det satt många unga o dom spelade gitarr o sjung på korsikanska, o drack korsikansk pastis, men min fru o son ville gå tillbaks till campingen, när vi kom tillbaks gick jag o köpte pastis på baren på campingen o tog med den till husbilen! Sen grillade vi kyckling och till den åt vi en god sallad, o drack ett mycket gott korsikanskt rödvin.
Nu ska jag gå o diska.
Buona notte da Corti!
Anders
Senast ändrad: