Nu är husbilen tömd! Inklusive alla vatten tankar, hade tänkt tömma grå-tanken i Danmark på en tömningsplats på motorvägen innan Köpenhamn, men glömde det, tanken är uppvärmd den drar dryga 10A, hade på den de 2 nätter vi stod i Champoluc o hade inkluderad el, men annars har jag generellt bara på den när jag kör, nu med 160Ah LiFePO4 så kan det vara på några timmar även när vi inte rullar, o nu med DC-DC boster på 30A så laddas batteriet snabbt tillbaks. Kollade att avloppskranen gick att öppna i Malmö med minus 7 grader, när vi hade tankat o tagit mellanmål, o det gjorde den men sen när vi kom hem o det var minus 12 grader, så hade den fryst fast. Idag hittade jag en gör det själv tvätthall, OK i Tynnered, mittemot Grimmereds avfarten, mest för personbilar, min 7m långa husbil fick precis plats, o jag försvårade en del för en del att ta sig ut, men alla var mycket hjälpsamma, o efter ca 1h då jag först passade på att tvätta husbilen, sen hällde jag upp en spann med riktigt varmt vatten o lindade en varm blöt trasa runt röret o kranen o ställde den varma spannen under, så gick den att öppna!
Passade även på att tanka Diesel på Preem vid järnbrottsmotet, där jag även brukar tanka LPG, men nu gick det inte, tydligen en lastbil som kört på pumpen, tar minst en vecka att fixa.
Allt detta "tömmnings" jobb tog lite längre tid, så det blev ingen skridskoåkning, men jag promenerade lite på Rådasjön med vår hund, jättefin is 8-10cm kärnis!, en massa folk som åkte!