Vilken lång dag, vi sov i Rosazza byn nedanför Piedicavallo, då vi inte ville störa min frus bror som precis hade varit tvungen att avliva sin hund som hade en tumör och led. Min fru har så mycket att tänka på, så hon sov inte så bra, vaknade 6, men tog bussen ner till huset, och gick till kommunala kontor för gas o el. Vi sov vidare till 8 då vi vaknade av att det började regna rejält som övergick till hagel, 7-8 mm stora höll på i ca 15min sen övergick det på nytt i häftigt regn, vi åt en god frukost som min son fixade, stora jättegoda avokado är billigt här.
Sen körde vi ner till huset, så fortsatte vi tömma o sortera, igår fick vi pris på att tömma o köra bort allt från en firma som
Verkar mer praktisk och med mer erfarenhet av liknande fall/hus från minimum 10.000 Euro från den andra firman, till 1.500 Euro! På 4-5 dagar!
Vid 14 tiden kom en kompis till en kompis som hade med sig en kompis (båda i sjuttioårsåldern) som handlar med antikviteter, vi trodde att några stora byråer skulle vara intresseranta, men dom vara bara lite drygt 100år, men det fanns ändå en del av intresse, dom kommer tillbaks imorgon med lastbil, en gammal radio med skivspelare från 50-60 talet som fortfarande funkar och en hel del skivor, både 33 och 45 varvare
Sen var vi hos mäklaren, som har erfarenhet av kanske inte exakt detta fall, där någon vill bo kvar och inte sälja hela egendomen, man behöver bygga/designa om så att det går skapa en del med autonom ingång, del i källaren, tillgång att köra till ett garage etc, nästa steg är att en "arkitekt"/geometra kommer med förslag på hur denna nya uppdelning kan göras och att det juridiskt/skattemässigt blir godkänt så vi kan få ner fastighetsskatten då den nu är jättehög för både min fru och hennes bror till skilknad mot vår omedgörlige svåger som vill bo kvar i sin del I detta jättestora hus, pga den högre beskattning av "andra huset".
Dagens roliga fynd, var en massa gamla foton, som min frus bror kunde berätta massa intressanta o roliga historier om!
Nej nu måste jag sova, vi ska vara nere vid huset 9.30 för att ta emot firman som ska börja ta med det vi röjt hittills.
Buona Notte!
Visa bilaga 10764