I år har vi Gran Canaria träffen i Tauro med husbilarna
En relativt nyöppnad ställplats som Gran Canarias club caravan driver. Den ligger i bästa läget vid Tauro Playa nära tre restauranger och barer. Solsäkrast på hela GC.
Räkna med 14 €/natt inkl. Mogans turistskatt
- På tisdagen har vi långbord och umgås
- På onsdagen bokar vi bord på Guantanamo restaurang tillsammans
Ställplatsen har 70 platser, varav ca: 50 är lediga mitt i veckan. Till helgerna är det fullt av Canariska bilar.
Havet är skönt att bada i och underbart. Vi tipsar varandra var man kan stå på Kanarieöarna, tömma, fylla, m.m.. Vi lägger det mitt i veckan då vi har störst chans att få många platser nära varandra. Viktigt för att kunna skapa ett långbord.
Några regler från Caravan klubben
- Man måsta laga mat inne i husbilen (men får äta ute)
- Man måste ha kem toa för att bli insläppt (jag blev kollad)
Vad som finns och inte finns
- Finns vatten, två utslagsvasker för toa och sopkärl
- Finns platta för gråvattentömning
- Finns diskrum, dusch
- Står på grus
- Ingen EL (Alla på Gran Canaria har solpaneler)
- Ingen Toa (får använda bilens toa)
Jag kan försöka reservera platser en vecka före, för de som anmält sig till evenemanget, samt skickat mig ett privat meddelande.
Hjärtligt Välkomna
En relativt nyöppnad ställplats som Gran Canarias club caravan driver. Den ligger i bästa läget vid Tauro Playa nära tre restauranger och barer. Solsäkrast på hela GC.
Räkna med 14 €/natt inkl. Mogans turistskatt
- På tisdagen har vi långbord och umgås
- På onsdagen bokar vi bord på Guantanamo restaurang tillsammans
Ställplatsen har 70 platser, varav ca: 50 är lediga mitt i veckan. Till helgerna är det fullt av Canariska bilar.
Havet är skönt att bada i och underbart. Vi tipsar varandra var man kan stå på Kanarieöarna, tömma, fylla, m.m.. Vi lägger det mitt i veckan då vi har störst chans att få många platser nära varandra. Viktigt för att kunna skapa ett långbord.
Några regler från Caravan klubben
- Man måsta laga mat inne i husbilen (men får äta ute)
- Man måste ha kem toa för att bli insläppt (jag blev kollad)
Vad som finns och inte finns
- Finns vatten, två utslagsvasker för toa och sopkärl
- Finns platta för gråvattentömning
- Finns diskrum, dusch
- Står på grus
- Ingen EL (Alla på Gran Canaria har solpaneler)
- Ingen Toa (får använda bilens toa)
Jag kan försöka reservera platser en vecka före, för de som anmält sig till evenemanget, samt skickat mig ett privat meddelande.
Hjärtligt Välkomna