• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Val

Lasse

iValberedning
Medlem
Ort
Löddeköpinge
Jag har fått en ny granne på min vänstra sida. Isak Isakzon men han kallas Ragnar, berättade han. Denna underbara morgon när hustrun och jag åt frukost, kom hans hustru rusande ur huset, tur vi har en häck som skiljer oss åt och den kan hon inte hoppa över. Hustrun och jag drog varsin djup suck, för när denna äldre gråhåriga dam börjar spruta ord från munnen får ingen tyst på henne. Det som börjar som en liten å av bokstäver blir snart en strömmande flod av de svenska bokstäverna. Var sitter knappen för att få stopp på henne. Tur jag har en hörapparat som jag kan stänga av och då är allt tyst och bara hennes läppar rör sig.

Hennes hy är så slät, hon har garanterat gjort åtskilliga ansiktslyftningar, aldrig sett henne skratta för skulle hon göra det spricker väl huden i ansiktet. Hej säger hon till slut, kan det vara så att orden är slut. Men ack nej så bra var det inte. Har ni röstat ännu, frågar hon. Vi har val varje dag hustrun och jag. Just nu har vi haft en debatt vid frukostbordet om vem som skall städa i dag. Vi lägger ett färgat blad i ett kuvert, sen delar vi ut kuverten och den som får det med ett ”lilla” papper får städa. Men om det är samma färg i båda kuverten, säger den gråhåriga damen som heter Lilly. Då berättar jag att då blir det ingen städning just denna dag. Berättar vidare att vi har många val i vårt hus om olika saker.

Det stora valet är alltid på morgonen, skall vi ha blåa eller röda bär till yoghurten, gröna eller bruna bär kommer inte in i vårt hem så valet är enkelt. Men det gäller att ha ett lager röda och blåa bär hemma. Lilly tittar på oss som vi just kommit ner från universum, skratta kan hon inte då spricker förmodligen ansiktet. Synd man inte kan ha val om sina grannar, skall de stanna kvar eller flytta.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen