• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Redan fullt på ställplatserna?

Joakim

Techadmin
Admin medlem
Medlem
Första helgen i mars, jag passerade ställplatsen i Västerås och hajade till att det var många bilar där.
Fullt tror jag, någon som känner igen sig?
Tyvärr är ju vädret just nu något som man helst skulle vilja reklamera eller anmäla till Arn, men det ser trevligt ut ändå. :)

IMG_20230303_170937.jpg
 
Var på ställplatsen vid gästhamnen i Kristinehamn natten som gick och endast 5 bilar där. Nu i Mariebergsskogen i Karlstad och 5 av 6 platser är upptagna för tillfället.

Edit: gästhamnen i Kristinehamn rymmer drygt 60 bilar när det är fullt på högsäsong.
 
Senast ändrad:
På Costa Blanka, Tommys revyrer, är det glesare för var dag. Vi gjorde en runda och ”spanade” på omkringliggande campingar/ställplatser där det stod ”COMPLETE” och nu har det blivit fullt synligt glesare. Norrmän (som dominerar området) har sina 3-månader försäkringsintervaller och måste ge sig iväg trotts det dåliga vädret ”hemma”.

Vi väntar ytterligare några veckor även om vår försäkring också är på upphällning. Vädret här har stabiliserats och är varken för varmt eller kallt. Truma’n äntligen vilar till nästa säsong och då får vi se hur det blir med livslängden på brännaren. Vi har i alla fall el att falla på i värsta lag.
 
Senast ändrad:
Men vad ni om det blir kallt på nätterna på väg hem och ni inte hittar en elplats?
Man får hoppas att Truman fungerar ett tag till!
Är ganska kallt framåt morgonen så jag måste slå på elvärmen en stund.
Därför har vi skjutit upp hemresan med ca 2 veckor. Förra året hade vi snö vid Mosel, men ställplatser bukar inkludera el i avgiften. Då är det bara att vrida på elvärme.
Skulle det hända att vi måste köra med diesel, då sätter jag uppvärmning med timern 3 timmar framåt. Eftersom det blir kallare i bodelen, då går brännaren på max under längre tid och bränner bort all ev. sot och värmer oss upp till 22 grader (rätt varmt). Nu blir det lite trixigt att sätta ny timer på 3 timmar, dvs strax innan vi ska gå upp… Har testat under februari och det fungerade utmärkt. Ingen rök heller!
 
Fredagsrapporten.
Vädret är klart bättre nu och medgav fotopromenad mer än en meter från bilen, men det där vita ligger kvar.
Inte knökfyllt riktigt än men jag mötte två husbilar till vid infarten när jag drog, så det är nog snart fullt igen.
Trevlig helg på er. :)

IMG_20230331_172229.jpg
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen